مطالعات اخیر نشان می‌دهند آنفلوانزا در میان مبتلایان به بیماری‌های مزمن شیوع قابل ملاحظه‌ای داشته و این موضوع ممکن است، موجب بروز عوارض خطرناک در افراد مبتلا شود.

فرهاد خواجه‌ئیان متخصص بیماری‌های عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: ابتلا به بیماری آنفلوانزا در تمام گروههای سنی و در تمام بیماران مبتلا به بیماری‌های مختلف وجود دارد که البته در برخی از موارد، شیوع آنفلوانزا در تعدادی از بیماری‌ها بیشتر دیده می‌شود.

وی افزود: مطالعات اخیر نشان می‌دهند که آنفلوانزا در میان مبتلایان به بیماری‌های مزمن شیوع قابل ملاحظه‌ای داشته که این موضوع ممکن است، موجب بروز عوارض خطرناک در افراد مبتلا شود.

خواجه‌ئیان با بیان اینکه عوارض آنفلوانزا در مواردی می‌تواند مشکل‌ساز شود، تأکید کرد: اگر چه اغلب موارد آنفلوانزا در طی دو هفته بهبود می‌یابد، اما عوارض خطرناک آن نظیر ذات‌الریه به خصوص در افراد مسن و یا مبتلایان به بیماری مزمن ممکن است بروز کرده و مشکل‌ساز شود.

وی گفت: افرادی که سیستم ایمنی آنها به طور مناسب کار نمی‌کند و همچنین افرادی که به علت شغل خود و یا نوع زندگی بیشتر در تماس با افراد بیمار هستند، باید بیشتر مراقب آنفلوانزا باشند.

خواجه‌ئیان یادآور شد: افرادی که دچار بیماری‌های خود ایمنی، ایدز، بیماری قلبی و عروقی، سرطان و برخی دیگر از بیماری‌های مزمن هستند نیز باید مراقب آنفلوانزا باشند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار