وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این جمله از حضرت امام خمینی «ره» که اداره آموزش و پرورش را به ما بدهید تا باعث تحول در نظام شود ، گفت : آموزش و پرورش موتور محرکه ی تحول هر نظامی است .

به گزارش گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، پیش از ظهر امروز علی اصغر فانی در مراسم تجدید میثاق مدیران ارشد وزارت آموزش و پرورش ،‌ معلمان گرانقدر و تشکل های دانش آموزی با آرمان های والای امام خمینی «ره» که در مرقد مطهر آن امام همام برگزار شد ، با تبریک فرا رسیدن میلاد امیرالمومنین (ع) و آغاز هفته ی بزرگداشت مقام معلم اظهار کرد: آموزش و پرورش رسالت بزرگ انتقال ایده ها ، رهنمودها و فرامین امام خمینی (ره ) و مقام معظم  رهبری به دانش آموزان را برعهده دارد .

وی تصریح کرد: انتقال فرهنگ از نسل گذشته به نسل آینده نیزیکی دیگر از کارکردهای آموزش و پرورش دنیا می باشد و آموزش و پرورش دولت یازدهم تلاش می کند که بتواند این وظیفه سنگین را به نسل آینده به نحو احسن انجام دهد .

عضو کابینه دولت تدبیر وامید با بیان اینکه  افکار و اندیشه های استاد مرتضی مطهری پایه گذار پیروزی انقلاب در سال 57 ، افزود: ترویج دیدگاه های این معلم فرزانه که شهادت آن ، به نام روز معلم انتخاب شده در آموزش و پرورش اجرایی وعملیاتی شده است .

وی وظیفه ی معلمی را همانند انبیاء روشنگری و هدایت خواند و تصریح کرد : انسان ها به صورت امانتی ازجانب خدا در اختیار معلمان  قرار دارند که هدایتگر جامعه  به سمت رستگاری و سعادت هستند  .  



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار