در روی خط تهران 5 شنبه این هفته پیگیری موضوع‌های بلاتکلیفی احداث تقاطع غیر همسطح در ایران خودرو، نتیجه اقدامات انجام شده در هتل آرینا، مشکلات نوسازی خانه های 400 دستگاه منطقه 14 صورت گرفت.

هتل آرینا در زیر ذره بین بایدها و نبایدهای تخریب طبقات....؟!/ آیا افتتاح پل غیر همسطح ایران خودرو به تاریخ پیوستبه گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران بلاتکلیفی احداث تقاطع غیر همسطح در بلوار ایران خودرو موضوعی بود که روی خط تهران 5 شنبه این هفته در سوژه اول خود پیگیر آن شد.

در چند سال گذشته قرار بود تقاطع غیر همسطح در بلوار ایران خودرو تکمیل و به بهره برداری رسد اما بعد از گذشت چند سال هنوز این پل غیر همسطح بلاتکلیف است.

این در حالی است که مشکلات بسیاری به ویژه معضل بزرگ ترافیک برای اهالی منطقه 21 و کیلومتر 14 جاده مخصوص کرج به وجود آمده است.

پل غیر همسطح ایران خودرو 3 سال است که مشکلات بسیاری را برای اهالی منطقه 21 از جمله بلاتکلیفی و رها شدن این پل در یک سال و نیم گذشته، وجود گودال عمیق و روباز در این محل و خط سقوط شهروندان در داخل این گودال عمیق ، افزایش ترافیک به وجود آورده است.

روی خط تهران موضوع را با میرزایی معاون فنی عمران شهرداری منطقه 21 در میان گذاشتند.

وی در پاسخ با بیان این که بر اساس زمان بندی تعیین شده در گذشته محور شرق به غرب و بالعکس یعنی امتداد بزرگراه شهید لشگری در خرداد ماه سال 93 به بهره برداری رسید اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص طرح احداث پل غیر همسطح ایران خودرو و محور شهید لشگری یا محور جاده مخصوص کرج و مبادی ورودی غرب تهران و تمامی زیر ساخت‌های شهر از این محور عبور کرده است.

وی افزود: 38 معارض تاسیساتی در این طرح برطرف و رفع شده و در 6 ماه آینده این تقاطع به صورت کامل در 3 محور زیرگذر ، طراز و همکف و رو گذر به بهره برداری می‌رسد.

هتل آرینا در زیر ذره بین بایدها و نبایدهای تخریب طبقات....؟!

در سوژه دوم روی خط تهران 5 شنبه این هفته موضوع نتیجه پایانی تخریب طبقات هتل آرینا پیگیری شد.

ماجرا از این قرار است که فرماندار شمیرانات اسفند ماه سال 92 از صدور حکم هتل آرینا برج هتلی که در حریم رودخانه جاجرود بالا رفته بود مبنی بر این که 3 طبقه تخریب و جریمه حدود 5 میلیارد تومانی خبر داد.

روی خط تهران موضوع را از خان محمدی فرماندار شمیرانات پیگیر شد

وی در پاسخ با اشاره به صدور حکم هتل آرینا تصریح کرد: 3 طبقه هتل آرینا تخریب و مبلغ 4 میلیارد و 600 میلیون تومان نیز از مالکان این هتل دریافت شد و آن میزانی که در قالب پروانه ساختمانی صادر شد می‌تواند باقی بماند.

وی افزود: ولی آن قسمتی که خارج از پروانه ساخت و غیرقانونی است مجاز نیست و اگر مورد باشد تخلف محسوب می‌شود و بر اساس رای کمیسیون ماده 99 حکم صادر می‌شود.

خان محمدی مطرح کرد: با توجه به این که صاحب این ساختمان اقساط را باید بدهد اما پروانه ساخت هتل آرینا در دیوان عدالت پیگیری و رسیدگی می‌شود.

وی در پایان گفت: زمان اجرای حکم در نشست‌هایی که داشتیم بررسی شده و در جلسه ای با حضور استانداری و صاحب هتل آرینا روز یکشنبه بعد از ظهر برگزار می‌شود نحوه اجرای حکم بررسی و جمع بندی می‌شود.

حکایت بلاتکلیفی نوسازی 400 دستگاه منطقه 14 به کجا می‌رسد

حکایت بلاتکلیفی نوسازی 400 دستگاه منطقه 14 موضوعی بود که پیگیری آن در سوژه سوم روی خط تهران 5 شنبه این هفته صورت گرفت.

ماجرا از این قرار است که سال گذشته گزارشی از مشکلات ساکنان 400 دستگاه منطقه 14 پخش شد این در حالی است که فرهادی شهردار سابق منطقه 14 وعده رفع مشکلات اهالی این منطقه را در مدت زمان 3 ماهه داده بود.

اما با گذشت 1 سال هنوز مشکلات اهالی 400 دستگاه منطقه 14 همچنان ادامه دارد.

این در حالی است که به برخی از ساکنان 400 دستگاه اجازه ساخت 4 واحد صادر شده و به ساکنان دیگر اعلام شده که خانه‌هایشان قدمت تاریخی دارد و از آثار باستانی است.

اما اینجا نه قدمت تاریخی دارد و نه به دست ایرانی‌ها ساخته شده بلکه به دست مهندسان آلمانی ساخته شده است

فرهادی شهردار سابق منطقه 14 در سال گذشته در این باره گفت: خانه های 400 دستگاه منطقه 14 حتماً نوسازی خواهد شد به جز پلاک‌هایی که پلاک تاریخی هستند بقیه مجوز ساختشان صادر می‌شود.

موضوع را با فربد حمیدی شهردار جدید منطقه 14 در میان گذاشتیم.

وی با اشاره به این که محدوده بافت تاریخی 400 دستگاه با پهنه 231 دارای محدوده بزرگ و وضع فعلی در طرح تفضیلی قرار دارد اظهار کرد: در سنوات گذشته با مصوبه کمیسیون ماده 5 این املاک دور میدان کوچک‌تر شده و این موضوع به شکایت ساکنان دور میدان ختم شده است.

وی گفت: در جلسات و بازدیدهای بسیار مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران و شهردار سابق منطقه 14 دو پلاک از 15 پلاک واقع در دور میدان 400 دستگاه با حفظ موقعیت میراث آن‌ها به دست سازمان میراث فرهنگی به شهرداری تهران معرفی شده تا شهرداری تهران آن پلاک‌ها را خریداری کند و با مجوز سازمان میراث فرهنگی تغییر پهنه صورت بگیرد و باید در نیمه اول سال 94 این طرح به نتیجه برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
هتل آریانا نشان داد که عدالت برای قشر خاص اجرا نمیشود .یعنی که چی هتل کنار رود خانه چه 5 طبقه چه 20 طبقه.
آخرین اخبار