در روی خط تهران 5 شنبه این هفته پیگیری موضوع‌های آلایندگی کارخانه قو در خزانه منطقه 16، عطاری‌ها محل فروش داروهای قاچاق، سوء استفاده موتور سیلکت ها برای مسافرکشی در خیابان سئول صورت گرفت.

اینجا دارالشفاء ست یا دارالبلا.....!؟/ حکایت کمین گاه موتورسیکلت‌ها در خیابان سئول چیست....؟!به گزارش  خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، آلایندگی کارخانه قو در محدوده خزانه و بی توجهی به انتقال این کارخانه از بافت مسکونی منطقه 16 به خارج از این منطقه سوژه‌ای بود که روی خط تهران 5 شنبه این هفته به آن پرداخت.

این ماجرا چند سالی است که امان از اهالی خزانه بریده است؛ اما مسئولان تاکنون هیچ اقدامی در این باره نکرده‌اند.

اهالی خزانه در محدوده منطقه 16 از مسئولان خواستار رسیدگی به این معضل بزرگ شدند.

روی خط تهران موضوع را از حقانی، رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران پیگیر شد.

وی در پاسخ با اشاره به اینکه در بیست سال گذشته قرار بود که کارخانه قو در خزانه منطقه 16 انتقال یابد، اظهار کرد: به دلیل اینکه در کارخانه قو عده‌ بسیاری از کارگران مشغول به کار هستند و با انتقال این کارخانه بیکار خواهند شد انتقال کارخانه قو با تأخیر مواجه شده است این در حالی است که قرار بود در بیست سال گذشته این اقدام انجام شود.

وی گفت: اما با اعلام آمادگی شهرداری تهران از طریق مراجع قانونی و همکاری و مشارکت سازمان محیط زیست کارخانه قو در آینده‌ای نزدیک منتقل خواهد شد.

همچنین بازگیر رئیس محیط زیست شهر تهران در این باره مطرح کرد: اراده مسئولان واحد را می‌طلبد تا کارخانه قو از خزانه منطقه 16 منتقل شود زیرا رای به دست شهرداری تهران گرفته شده و باید این رای اجرا شود.

رضا قدیمی مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران نیز درخصوص انتقال کارخانه قو در خزانه منطقه 16 گفت: از سال 73 کارخانه قو به دلیل ایجاد مزاحمت از نظر بوی نامساعد و به دلیل تسویه نشدن فاضلاب این کارخانه مورد پیگیری قرار گرفت و بر اساس رای بند 20 حکم انتقال کارخانه قو در بیست سال گذشته صادر شد.

وی افزود: مسئولان 3 تا 5 سال در سه دوره متوالی وام گرفتند تا کارخانه قو را به یکی از شهرستان‌های استان تهران و یا شهرستان‌های استان‌های هم‌جوار منتقل کنند اما با گذشت 20 سال مسئولان این کارخانه به تعهدات خودشان عمل نکردند.

قدیمی تصریح کرد: ملک کارخانه قو در خزانه منطقه 16 خریداری شده و با توجه به اینکه فاضلاب این کارخانه وارد فاضلاب شهری می‌شود و سلامت شهروندان شهر تهران را تهدید می‌کند به تبع باید هر چه سریع‌تر کارخانه قو منتقل شود.

* این جا دارالشفاء ست یا دارلبلا

در سوژه دوم روی خط تهران 5 شنبه این هفته موضوع عطاری‌ها ، محل فروش داروهای قاچاق پیگیری شد.

این در حالی است که در گذشته عطاری‌ها به عنوان دارالشفاء میان عموم مردم مرسوم بود و همه آن‌ها اعتماد خاصی به این عطاری‌ها داشتند.

اما این روزها ماجرا به آن جایی رسیده است که عطاری‌ها تبدیل به محل فروش داروهای قاچاق شده‌اند به طوری که بیشترین مشتری داروهای قاچاق در این عطاری‌ها داروهای ضد چاقی است.

روی خط تهران موضوع را با حبیبی مشاور ارشد تغذیه در میان گذاشت؛ وی در پاسخ به آثار سوء مصرف داروهای غیرمجاز و قاچاق در عطاری‌ها گفت: داروهایی که به صورت کپسول و چاقی استفاده می‌شود در افراد تأثیری که می‌گذارد در بیشتر مواقع قابل جبران نیست.

عبداللهی معاون نظارت سازمان غذا و دارو در این باره اشاره کرد: بر اساس قوانین و مقررات وزارت بهداشت و درمان همه فرآورده‌هایی که مانند قرص و کپسول در حوزه مکمل و دارو در عطاری‌ها به فروش می‌رسد، غیرمجاز، قاچاق و تقلبی است.

وی ادامه داد: هیچ گونه نظارتی از لحاظ بهداشتی در عطاری‌ها وجود ندارد؛ زیرا قانون اجازه نظارت وزارت بهداشت را در عطاری‌ها نمی‌دهد.

عبداللهی گفت: این در حالی است که شورای اصناف در عطاری‌ها نظارت‌ها دارد و باید عطاری‌ها ساماندهی شوند.

* آیا زیرگذر شهر اندیشه سرانجام به پایان می‌رسد

پیگیری موضوع بلاتکلیفی و تکمیل طرح زیرگذر مرحله چهار شهر اندیشه در سوژه سوم روی خط تهران 5 شنبه این هفته صورت گرفت.

عملیاتی عمرانی زیرگذر شهر اندیشه در 8 سال گذشته آغاز شد؛اما هنوز تکمیل نشده است این در حالی است که بار ترافیکی شهر اندیشه روز به روز افزایش می‌یابد.

به طوری که تردد برای اهالی شهر اندیشه بسیار سخت شده و این شهروندان با مشکلات بسیاری مواجه شده‌اند.

روی خط تهران موضوع را با تاجیک عضو شورای اسلامی اندیشه در میان گذاشت.

وی در پاسخ گفت: 6، 7 سال است که این طرح مسدود و متوقف شده است و براساس توافق میان شرکت عمران و معارضان حاضر طرح زیرگذر شهر اندیشه استارت‌های این طرح به زودی انجام خواهد شد.

* حمایت کمین گاه موتور سیکلت ها در خیابان سئول چیست

در سوژه چهارم روی خط تهران 5 شنبه این هفته موضوع کار و کاسبی داغ موتورسواران و مسافرکشی برای کسب درآمد در سئول پیگیری شد.

این گزارش در قالب تصویر ارسالی شهروندان پیرامون بازارگرمی موتورسواران در خیابان سئول و مسافرکشی در این محل در روی خط تهران پخش شد.

ماجرا به آنجایی رسیده است که موتورسواران به بازار خوبی در بزرگراه چمران، بزرگراه نیایش غرب به سئول دست یافته‌اند.

به طوری که موتورسواران در اطراف نمایشگاه و مسیر نیایش غرب به سئول در کمین مسافران نشسته‌اند تا آن‌ها را به مقصدشان برسانند.

راکبان موتورسیکلت‌ها برای رساندن هر مسافر به مقصدشان 8 هزار تومان از آن‌ها دریافت می‌کنند.

روی خط تهران موضوع را پیگیر خواهد شد امیدواریم مسئولان نظارت بیشتری در این باره داشته باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار