مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت:با فرهنگ سازی عمومی جهت کاهش حجم پسماند در پایتخت کارآیی پیمانکاران افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، حسین جعفری مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به تقویت حس مسئولیت‌پذیری و ایجاد اعتماد به باور اراده در مسئولین مناطق و نواحی، اظهارکرد: اجرای برنامه‌های آموزشی، اطلاع‌رسانی و فرهنگی با استفاده از ظرفیت سمن‌ها و مشارکت شهروندان در راستای رسمیت رسیدن به اهداف این سازمان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه توسعه نگرش مصرف پایدار، کاهش تولید، استفاده مجدد، بازیافت از برنامه‌های در دست اقدام این سازمان است گفت: تغییر عادات مردم و (ترغیب به محصولات فرآوری شده)، استفاده از ظرفیت سمن‌ها، شهروندان، زبان هنر و فضای مجازی برای آگاهی شهروندان اجرایی می‌شود.

جعفری یادآور شد: تصحیح روش‌ها،‌ فرآیندها، ابزارها و فرهنگ‌سازی عمومی جهت کاهش حجم پسماند و افزایش تفکیک پسماند در مبدا و تبیین ترویج و نمادسازی مخازن آبی به عنوان مهمترین عامل مشارکت و ارتباط در فرهنگ بازیافت شهروندن از رویکردهای اصلی سازمان مدیریت پسماند است.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران تصریح کرد: افزایش کارآیی پیمانکاران، مشارکت، مورد انتظار از شهروندان (در واحد مسکونی)، اطلاع‌رسانی اختصاصی در مورد برنامه جمع‌آوری، اصلاح روشهای اجرایی ذخیره‌سازی و جمع‌آوری پسماند خشک، تقویت برنامه‌های پسماند خشک جمع‌آوری (ثابت و سیار)، توسعه و بهبود وضعیت و عملکرد ایستگاه‌ها، الزام به ایجاد جایگاه پسماند در ساختمان از رویکردهای دیگر این سازمان به شمار می‌‌رود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار