سجادی: حق عزل و نصب در اساسنامه‌ جدید حذف می‌شود

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در جمع خبرنگاران‌ گفت: حق عزل و نصب‌ها در اساسنامه‌ جدید حذف شده است.

سجادی: حق عزل و نصب در اساسنامه‌ جدید حذف می‌شودبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در جمع خبرنگاران‌ گفت: حق عزل و نصب‌ها در اساسنامه‌ جدید حذف شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: اساسنامه فعلی حق عزل و نصب را به وزیر ورزش و جوانان داده است اما در اساسنامه جدید این بسته حذف شده است همچنین این عزل و نصب‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کند و مطابق اساسنامه اجرا شده است.

سجادی درباره اینکه چه زمانی اساسنامه به مرحله نهایی خود می‌رسد، بیان کرد: بعد از اینکه بررسی اساسنامه در سازمان‌های داخلی به پایان رسید باید این اساسنامه به نظر هیات دولت و سازمان‌های دولتی برسد تا کامل شود و به نظر سازمان‌های بین‌المللی هم‌ می‌رسد.

سجادی در مورد پیش نویس اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی تصریح کرد: اساسنامه با توجه به درخواست فدراسیون‌ها و سازمان های نظارتی و برخی از فدراسیون‌های بین المللی ضرورت بازبینی‌ داشت از سال 88 تا 90 کارگروهی مشگل گرفت که اساسنامه‌ را طی جلسات مختلف بررسی می‌کنند که در سال 90 هم ویرایش هفتم بدست آمد.

 وی در ادامه بیان کرد: مسئولان پیگیر احیای اساسنامه در سال 92 بودند. حین انتخابات به برخی از موارد مهم برخورد کردم که نظراتی در این جلسات ارائه می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: پیش نویس اساسنامه قابل اصلاح است، همچنین من در سال 93 اساسنامه را با بخشنامه‌ای برای همه فدراسیون‌ها فرستادم و خواستم نظرات خود را به صورت کتبی تا پایان شهریور ماه اعلام کنند و تا آخر آبان این موارد ثبت شد و نظرات که جمع آوری شد کار گروهی متشکل‌ از مسئولان و خبرنگاران با 15 نفر تشکیل شد در حالی که سه نفر از آنها حقوقدان ورزشی بودند. ما درطی ماه‌های دی، بهمن تا 20 اسفند 15 جلسه داشتیم که  در نهایت این اساسنامه بررسی شد و ویرایش نهم آن بدست آمد به هر حال این اساسنامه توسط شورای‌ معاونین در حال بررسی‌ است و ویرایش دهم هم ویرایش نهایی نخواهد بود.

سجادی اظهار داشت: طی جلسه‌ای در اواخر اردیبهشت یک بار دیگر ویرایش دهم را به نظر کلیه اعضای فدراسیون ها به اشتراک می‌گذاریم چون اساسنامه در حال بررسی است نمی‌توان به آن استناد کرد اما پیش نویس اساسنامه قابل اصلاح است.

 مزایده چهارم‌ برای استقلال صورت می‌گیرد

 معاون توسعه وزارت  ورزش و جوانان در خصوص خصوصی سرخابی‌ها بیان کرد: وضعیت باشگاه پرسپولیس امروز قبل از ظهر مشخص می‌شود وضعیت باشگاه استقلال هم توسط سازمان خصوصی سازی از طریق مزایده چهاردهم‌ معلوم می‌شود خصوصی سازی باشگاههای  دیگر نیز سازمان‌های مالک آنها باید اقدام کنند.

پرداخت روتین فدراسیون‌ فوتبال را جلو انداختیم

 سجادی در پاسخ به این سوال که رویکرد وزارت ورزش و جوانان در خصوص کی‌روش چیست و تناقص‌هایی در مورد خواستن با نخواستن کی‌روش توسط وزارت ورزش رخ داده، تصریح کرد: فدراسیون‌های ورزشی در انتخاب مربی تیم‌های  ملی در همه رده‌های ملی اختیار دارند آنها اگر کمک و مشورت بخواهند نظر می‌دهیم در آن برهه زمانی نیز ما دیدیم که فدراسیون فوتبال باید زودتر  تصمیم بگیرد مشکلاتی در خصوص مالیات کی‌روش وجود داشت که ما برای تسهیل کار سعی کردیم که علیرغم اوایل سال که با مشکلات  مالی روبرو بودیم پرداخت روتین فدراسیون فوتبال را جلو بیاندازیم که این کمک به نفع  فوتبال شد.

 وی در ادامه عنوان کرد: ما نظارت کردیم که مشکل کی‌روش برطرف شود چون فدراسیون نیاز به کمک داشت و امیدوارم این مسئله به خوبی جلو برود.

مجوز اهدای خودروی والیبالیست‌ها را صادر می‌کنیم

سجادی در خصوص قول پاداش به کشتی گیران پس از قهرمانی در جام جهانی عنوان کرد: بین وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون کشتی تقابلی نیست و همه فدراسیون‌‌ها در نظر وزارت ورزش یکسان هستند و فرصتی با یکدیگر ندارند.

در زمان ما آئین نامه‌ای تدوین نشده است

به عنوان مثال در فوتبال رقابت‌های جام جهانی همان قهرمانی جهان است و در رشته‌های دیگر جام جهانی با این قضیه فرق دارد.
همین امروز براساس نامه‌ای که وزیر ورزش و جوانان برای رئیس جمهور نوشته تعداد آمار و ارقام را مشاهده کردیم. وزارت ورزش دنبال حمایت از همه رشته‌ها است و شاید مقایسه‌ای با رشته‌ها کنیم. به طور حتم  اهدا مجوز خودرو والبیالیست‌ها نیز صورت می‌گیرد.

اساس نامه هنوز نهایی نشده است

وی درباره بیانیه فدراسیون کشتی درباره مغایرت اساس نامه یا قوانین بین ‌المللی اظهار کرد: ما تلاش می‌کنیم که نگرانی‌ها بر طرف شود.
اساس نامه سه بار در اختیار فدراسیون‌ها قرار گرفته و هنوز نهایی نشده است.

وی در خصوص اصلاح اساس نامه کمیته ملی المپیک اعلام  کرد: این موضوع باید توسط مسئولان کمیته ملی المپیک عنوان شود، اما به یاد دارم که در اولین اقدام ایرادی به اساس نامه توسط کمیته ملی المپیک صورت گرفت.

اولویت‌بندی شرط اساسی برای حمایت از رشته‌های مدال‌آور است

وی درخصوص رقابتهای کسب سهمیه در رشته‌های ورزشی و حمایت وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: زمانی که تقویم فدراسیونهای ورزشی را گرفتیم توجه‌ای به سال المپیک هم داشتیم و برنامه کسب سهمیه را در اولویت قرار دادیم 17و 16 رشته ورزشی شانس کسب سهمیه المپیک دارند که به صورت ویژه از آنها حمایت می‌کشیم البته به همه رشته‌ها توجه داریم و بحث اولویت‌بندی شرط است.

معاون ورزش قهرمانی در مورد فدراسیون پزشکی ورزشی و خطر کسب کرسی در مجامع بین‌المللی عنوان کرد: در این رشته هیچ کرسی از دست ندادیم. پورکاظمی به مجامع بین‌المللی فرستاده شد تا تلاش ما این است که هر نماینده ایران در مجامع بین‌المللی حضور دارد حمایت کنیم زمان انتخابات این فدراسیون به زودی اعلام خواهد شد.

سجادی در خصوص سال کسب سهمیه المپیک عنوان کرد: تاکید ما بر این بوده است که حمایت ویژه‌ لحاظ می‌کنیم به طور حتم هم وزارت ورزش و هم کمیته ملی المپیک کمک می‌کنند تا کارها به خوبی انجام شود.

تشکیل جلسه‌ ستاد عالی هماهنگی با حضور هاشمی

وی در ادامه عنوان کرد: سه شنبه نیز دومین جلسه ستاد عالی هماهنگی بازیهای المپیک و پاراالمپیک از ساعت 14 با حضور کیومرث هاشمی و سایر اعضا تشکیل می‌شود. نزدیک به سیصد رویداد ورزشی در رشته‌های مختلف ورزشی برای کسب سهمیه المپیک پیش‌بینی شده است.

رییس فدراسیون دو و میدانی به زودی معرفی می‌شود

سجادی در مورد وضعیت فدراسیون دو و میدانی و مشکلات این رشته ورزشی بیان کرد: زمانی که ریاست فدراسیون استعفا داد دبیر فدراسیون را فراخواندم و امور اجرایی را به وی محول کردم و کارهای فدراسیون طبق معمول پیش‌ رفت هم اکنون سرپرست برای دومیدانی انتخاب شده و تا به این رشته کمک شود. امیدواریم در زمان مشخص رییس فدراسیون دو و میدانی اعلام شود.

ثبت نام مجدد برای بسکتبال صورت نمی‌گیرد

معاون قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در خصوص وضعیت مبهم فدراسیون بسکتبال تصریح کرد: تعداد نامزدهای انتخاباتی در همه رشته‌ها زیاد است مجمع بسکتبال نیز برگزار خواهد به هیچ وجه ثبت نام مجدد از کاندیداها انجام نخواهد شد مجوز مشحون همزمان با مهدوی صادر شد فدراسیون بسکتبال کار خود را می‌کند و اردوهای تیم ملی در رده‌های مختلف برگزار می‌شود.

ستاد مسابقات برای شنا تشکیل دادیم

وی در مورد وضعیت رشته شنا که میزبانی مهم در روزهای آینده خواهد داشت بیان کرد ما ستاد این مسابقات را تشکیل دادیم هفته گذشته اولین جلسه برگزار شد و مشکلات و تجهیزات تا 20 اردیبهشت برطرف می‌شود. فدراسیون شنا خودش از سه ماه قبل اقداماتی را انجام داده و در بودجه خود این موضوع را لحاظ کرده بود.

ملاک ما حفظ توافقنامه با فدراسیونها نیست

سجادی در خصوص انتخاب فدراسیونهای برتر گفت: برای انتخاب فدراسیونهای برتر ملاک ما فقط توافقنامه نیست ارزیابی‌ها در حال انجام است و فعالیثتها و ماموریتهای فدراسیونها، مقام در مسابقات مختلف تعداد ورزشکاران تحت پوشش در کشور تعداد مربیان و داوران دورههای آموزش و فعالیتهای استعدادیابی از جمله ملاکهای ارزیابی فدراسیونها است.

9 نمونه مثبت دوپینگ داشتیم

سجادی در خصوص بحث مبارزه با دوپینگ در وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد: از زمان فعالیتم در وزارت خانه به صورت جدی‌تر وارد این قضیهشدم برای ابتدای صسال 2015 ، 11/10/93 تا 14/2/94 نمونه گرفتیم در 16 رشته مبارزه با دوپینگ کارش را به صورت جدی دنبال می‌کند.

وی در خصوص صغر سنی در ورزش عنوان کرد: با این موضوع به صورت جدی‌ برخورد می‌کنیم و اعتقاد داریم که افرادی که دارای سن واقعی هستند باید در مسابقات مختلف شرکت کنند.

سجادی در پایان با اشاره به عملکرد وزارت ورزش و جوانان گفت: مجموعه دوره‌های آموزشی فدراسیونهای ورزشی 5183 مورد بوده است.
مجموع کل داوران و مربیان 216678 مورد بوده است همچنین 18 مرکز سنجش فعال برای ورزش قهرمانی در سال گذشته تاسیس کردیم مجامع انتخاباتی در سال گذشته 68 مجمع انتخاباتی عادی و رسمی بوده 25 دوره فعالیت ورزشی در داخل کشور برگزار شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: جمع ، باشگاه ، تیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار