مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: بیش از هزار و 500 بیلبورد تبلیغاتی برای اکران 700 اثر فاخر فرهنگی در سطح شهر تهران اختصاص می‌یابد.

اختصاص بیش از 1000 بیلبورد تبلیغاتی برای اکران آثار فاخر فرهنگی در پایتختبه گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، جمال کامیاب ، مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران در نشست خبری نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر که امروز (دوشنبه) در ساختمان زیباسازی برگزار شد، با بیان اینکه بیش از 500 طرح از آثار فاخر شامل نگارگری ، فرش ، کتیبه، خوشنویسی و بنای تاریخی ایرانی است اظهار کرد: مابقی طرح‌ها اثار فاخر دیگر کشورهای جهان است که 15 تا 26 اردیبهشت ماه در سطح پایتخت اکران می‌شود. 

وی با بیان اینکه آمار بازدید از موزه ها از تعداد افرادی که در آن فعالیت می‌کنند کمتر است ادامه داد: امیدواریم رهگذر اکران طرح‌ها بتواند شهروندان را تشویق به بازدید از مراکز فرهنگی بویژه‌ موزه‌ها کند. 

کامیاب با بیان اینکه از چند ماه گذشته با شرکت‌های تبلیغاتی در خصوص طرح نگارخانه ای به وسعت یک شهر مذاکره کرده‌ایم تصریح کرد: بخشی از سهم فرهنگی تابلوهای تبلیغاتی در بازه زمانی به کار این طرح اختصاص پیدا می‌کند. 

وی در ادامه افزود: این طرح برای اولین بار در ایران و یا در جهان انجام می‌شود و تا به امروز پیش نیامده که در یک بازه زمانی مشخص بخش عمده‌ای از سازه‌های تبلیغاتی تجاری به اکران‌های فرهنگی اختصاص پیدا کند. 

 مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه نخستین طرح نگارخانه ای ممکن است با کاستی‌هایی همراه باشد یادآور شد: امیدواریم با بازخوردهایی که در این ده روز از اصحاب رسانه، هنرمندان و هنردوستان دریافت می‌کنیم به سطح کیفیت بالاتری در سال‌های آینده برسیم که به این منظور نمی توان بخش رسانه را در بهتر انجام شدن این طرح نادیده گرفت و امیدواریم اصحاب رسانه در رفع این نقاط ضعف ما را یاری کنند. 

کامیاب اضافه کرد: بخش عمده‌ای از ارزیابی این تجربه و دریافت بازخوردهای آن به نحوه مشارکت رسانه و حضور و معرفی آنها از اقدام برمی‌گردد.
 
مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران، با اشاره به سرقت مجسمه‌های سطح شهر در سال های گذشته، تاکید کرد: 14 مورد سرقت در سطح شهر تهران رخ داد که در جریان آنها، مجسمه استاد شهریار نیز سرقت شد اما توانستیم 13 مجسمه را به شهر برگردانیم و در جاهای خود نصب کنیم. 

وی گفت: امیدواریم موزه مجسمه بزودی طراحی و احداث شود تا آثار ارزشمند سطح شهر را بتوانیم در این موزه گرد هم آوریم. 

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران در خصوص برنامه های این سازمان در سال جاری تصریح کرد: مرمت میدان مشق، میدان انقلاب، جز پروژه‌های شاخصی است که طی یک هفته نمی توان آن را اجرایی کرد. 

وی اضافه کرد: میدان قزابخانه‌ که جز 8 بنای تاریخی به شمار می‌رود که تا پایان تابستان نور پردازی آن انجام خواهد شد. 

کامیاب تاکید کرد: 70 درصد از ساختمان‌ها و نماهای ولیعصر و چهار راه جمالزاده مرمت و بازسازی شده است. 

وی در پایان در خصوص ساماندهی تابلوهای اصناف افزود: در حال حاضر 70 درصد از این تابلوها ساماندهی شده‌اند و تا پایان تابستان به صددرصد خواهند رسید. 

انتهای پیام/

برچسب ها: اا ، بب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار