رستمیان گفت: با توجه به اینکه طرح تحول سلامت توانسته بخش اعظمی از مشکلات درمانی در کشور را تحت تاثیر قرار دهد و همچنین انجام قانون بیمه همگانی که بیش از 8 میلیون نفر را تحت پوشش قرار داده لذا می‌توان نمره خوبی به این طرح در طی یک سال گذشته داد.

عبدلرحمان رستمیان، نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در طی یک سالی که از کلید خوردن طرح تحول سلامت می‌گذرد می‌توان نمره خوبی به این طرح داد چرا که این طرح در حوزه درمان، مقیم کردن پزشکان در بیمارستان‌ها و اجرای عدالت در بخش بیمه‌ها بسیار موفق عمل کرده است و امیدواریم تداوم این طرح بتواند چالش‌های موجود در حوزه سلامت را نیز مرتفع سازد.

وی گفت: البته نمی‌توان ادعا کرد چالش یا مشکلی در حوزه سلامت وجود ندارد زیرا مهمترین دغدغه کنونی این حوزه کمبود نیروی پرستاری است، که موجب وارد آمدن فشار بر نیروهای درمانی و حتی افت کیفیت خدمات درمانی نیز می‌شود.

وی ادامه داد: اگر مشکل کمبود نیروی پرستاری تا حدی کاهش یابد و نیروها عادلانه در کشور بخصوص مناطق محروم توزیع شوند شاید بخش مهمی از مشکلات کنونی که ناشی از اعزام بیمار از مناطق محروم و دور از دسترس به مناطق شهری و پایتخت است برطرف شود.

وی با بیان اینکه بحث افزایش بیماری‌های مزمن نیز نیازمند آگاه سازی و آموزش است، ادامه داد: آنچه مسلم است، توجه به اصول صحیح زندگی، تحرک و تغذیه سالم است می‌تواند از طریق آموزش و فرهنگ‌سازی بسیاری از بیماری‌های مزمن را که در کشور در حال افزایش‌اند بر طرف سازد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.