استاندار اصفهان، از روند اجرايي عمليات عمراني ايستگاه هاي مترو در ميدان امام حسين (ع)،‌ ميدان انقلاب و سي وسه پل بازديد كرد و در جريان موانع و مشكلات اجراي اين طرح ها قرار گرفت.

به گزا رش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان، رسول زرگرپور در بازديد از كارگاه هاي ايستگاه هاي مترو اصفهان كه با همراهي معاون هماهنگي امور عمراني استانداري اصفهان صورت گرفت، هدف از بازديد خود از طرح ي مترو را بررسي ميداني موانع و مشكلات پيش آمده عنوان كرد و گفت: با تشكيل كميته هاي كارشناسي مشكلات بررسي خواهد شد و در خصوص آن تصميم گيري مي شود.

.  زرگرپور يادآور شد: يكي از معضلات اصلي عدم پيشرفت طرح ي مترو اصفهان برخورد مسير مترو با يكسري آثار ميراثي است كه با وظايف ميراث فرهنگي تداخل دارد.

استاندار اصفهان اضافه كرد: در 15 سال گذشته يكي از اصلي ترين موانع پيشرفت مترو عدم تعامل و هماهنگي شركت مترو و سازمان ميراث فرهنگي بوده است كه بخشي از عقب افتادگي كار مترو به اين موضوع باز مي گردد.

رسول زرگرپور با بيان اينكه خوشبختانه طي يكي دو سال گذشته تفاهم و تعامل خوبي بين سازمان ميراث فرهنگي و شركت مترو و شهرداري اصفهان برقرار شده است، افزود: يك كميته ي 5 نفره متشكل از كارشناسان دو طرف ايجاد شد و اين كميته به گونه اي عمل مي كند كه هم خسارتي به ميراث فرهنگي وارد نشود و هم طرح ي مترو به سرعت عملياتي گردد كه تا كنون نيز موفق بوده است.

وي با اشاره به اينكه طرح مترو در ايستگاه امام حسين (ع) با يكسري از كانال هاي آب در دوره ي صفويه برخورد كرده است، اظهار داشت: بايد تمهيداتي انديشيده شود كه آسيبي به ميراث وارد نشود و طرح ي مترو نيز با سرعت، پيشرفت خود را داشته باشد.

استاندار اصفهان در ادامه افزود:‌ مسير مترو ايستگاه ميدان انقلاب با چند رشته كفپوش برخورد كرده كه بايد با تعامل، همكاري و هماهنگي كه بين سازمان ميراث فرهنگي و شركت مترو وجود دارد مشكلات حل شود و عمليات اجرايي مترو با سرعت پيش برود و متوقف نشود.

وي با بيان اينكه ايستگاه سي و سه پل يك ايستگاه ويژه است، اظهار داشت: شهرداري اصفهان مجري اين ايستگاه است و عمليات اجراي آن به عنوان يكي از مشكل ترين وپيچيده ترين ايستگاه ها مورد توجه است.

وي نزديك بودن اين ايستگاه با رودخانه ي زاينده رود را از اصلي ترين مشكلات برشمرد و اظهار داشت: تمهيدات خوبي در اين خصوص انديشيده شده و عمليات اجرايي آن با سرعت خوبي در حال انجام است.

استاندار اصفهان ادامه داد: احتمال مي رود كه اين شرايط هم، در ايستگاه انقلاب وجود داشته باشد چرا كه هم محدوديت هاي ميراث فرهنگي ممكن است وجود داشته باشد و هم آب كه كار را پيچيده تر و مهندسي تر مي كند.

استاندار اصفهان خاطر نشان كرد: با هماهنگي سازمان ميراث فرهنگي استان و كشور و راهكارهاي مهندسي كه براي اين طرح در نظر گرفته مي شود تلاش خواهيم كرد كه هم طرح ي مترو سرعت بيشتري داشته باشد و هم خسارتي به ميراث و آثاري كه مدفون است وارد نشود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.