حجت‌الاسلام بنی هاشمی:

صدا و سیما در نوع نگاه دینی مردم تاثیر گذار است

مدیر حوزه علمیه نبی اکرم گفت: صدا و سیما نقش مهمی را در تشویق مردم به سبک زندگی اسلامی ایفا می‌کند و می‌تواند تاثیرگذار باشد.

حجت‌الاسلام سید جلال بنی هاشم مدیر حوزه علمیه نبی اکرم در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران، گفت: تلویزیون در سالهای اخیر با پخش سریالهای مناسبتی دینی، به خصوص در ماه رمضان، علاوه بر جذب مخاطبان و ترغیب آنها به نگاه دینی در زندگی، تا حدی برخی از موضوعات و مفاهیم دینی را مورد توجه قرار داده اما نقدی که به آن وارد است، پخش پی در پی فیلم‌ها، از شبکه‌‌های تلویزیونی است.

وی افزود: برنامه‌های صدا و سیما، از هر نوع که باشند، می‌توانند بر نوع نگاه دینی مخاطبان اثر بگذارند، به همین دلیل صدا وسیما می‌تواند نقش مهمی را در تشویق مردم به سبک زندگی اسلامی ایفا کند.

مدیر مدرسه علمیه نبی اکرم (ص) اظهار داشت: مردم، همچنان به حضور در مساجد و نشستن‌ پای  منبر روحانیون به خصوص در ایام دینی اهتمام دارند، اما گاهی پخش یک برنامه درست در زمانی که برپایی مناسک دینی در اولویت است، می‌تواند بر این موضوع اثر بگذارد.

حجت‌الاسلام بنی هاشمی در ادامه افزود: روحانیون ما می‌توانند در ترویج سبک زندگی اسلامی نقش تاثیرگذاری داشته باشند، اما با توجه به نقش فناوری‌های روز ارتباطی در زندگی جوانان و نوجوانان، شاید بهتر باشد که آنها هم به این حوزه‌ها ورود کنند و اصول دینی و اخلاقی را از این طریق و با این ابزارها هم تبلیغ کنند.

وی خاطر نشان کرد:سبک زندگی ایرانی در کنار سبک زندگی اسلامی قابل تعریف است و معیار برای سبک زندگی اسلامی مفاهیم قرآن و روایات ماست که به خوبی شیوه سالم زندگی فردی و اجتماعی را ترسیم کرده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار