در بازديد از مؤسسه جام جم مطرح شد؛

رئيس رسانه ملي: روزنامه جام جم مكمل صداوسيما است

"محمد سرافراز" در سالروز ميلاد امام محمدتقي(ع)، همراه با معاون سيما به مناسبت سالگرد پانزدهمين سالگرد تأسيس موسسه جام جم از روزنامه جام جم ديدن كرد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي رسانه ملي، دكتر"محمدسرافراز " درمراسم جشن پانزدهمين سالگرد روزنامه جام جم با تاكيد بر اينكه رسانه تحول‌يافته‌ترين موضوع دنياي معاصر است گفت: تحولات دنياي رسانه گسترده، سريع وعميق است.

 وي با اشاره به بالا رفتن روز افزون ميزان اقبال مردم به رسانه‌‌ها براي كسب اطلاعات و اخبار، تأكيد كرد: تعدد رسانه‌هايي چون روزنامه، راديو وتلويزيون، شبكه‌هاي اجتماعي اينترنتي و شبكه‌هاي اجتماعي تلفن همراه موجب شده تا مردم زمان زيادي را صرف سبد رسانه‌اي خودكنند ومهمترين سوال در اين زمينه اين است كه هركدام از اين رسانه‌ها چگونه بايد عمل كنند.

رئيس رسانه ملي دوران استفاده از روزنامه ‌را به عنوان كاغذ اخبار در شرايط فعلي دنياي رسانه تمام شده دانست و تصريح كرد: امروزه مردم، آخرين اخبار و اطلاعات را از رسانه‌هايي نظير راديو و تلويزيون و شبكه هاي تلفني و اينترنتي بدست مي‌آورند و روزنامه در اين عرصه با توجه به ماهيتش جايگاه كمتري يافته است. وي افزود: روزنامه دراين شرايط بايد با نگاهي تحليلي به اخبار، محتواي بيشتري به مخاطب ارائه كند وضمن توليد گزارش‌هاي مناسب، به جنبه‌هاي ديگري از خبر بپردازد.

  دكتر سرافراز با اشاره به اينكه مزيت نسبي روزنامه جام جم اين است كه رسانه مكمل صدا و سيما است گفت: به همين علت بايد بخش مربوط به اخبار توليد است راديو و تلويزيون در صفحات اين روزنامه قوي و پررنگتر شود.

 وي افزود: راديو و تلويزيون ظرفيت توليدي بزرگي دارد و روزنامه جام جم بايد اين ظرفيت را در بخش هاي خبري و برنامه هاي توليدي كشف و از آن بهره برداري كند .

 رئيس رسانه ملي باتأكيد بر اينكه روزنامه‌اي كه توليدكننده باشد موفق‌تر است گفت:خود روزنامه نيز مي تواند در عرصه هايي وارد شود و توليد كننده باشد .وي افزود: اگر چه گزينش درست اخبار و مطالب هنر است اما مرحله بعد آن است كه خودمان از افق بالاتر نگاه كنيم و توليد كننده باشيم.

 رئيس رسانه ملي وجود شبكه‌هاي سراسري، استاني و برونمرزي صداوسيما را موجب ظرفيت توليدي عظيمي خواند كه روزنامه جام جم مي‌تواند در زمينه‌هاي اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي و سياسي از آن بهره‌برداري كند.

 وي سپس با اشاره به اهميت توليد خبردر روزنامه گفت: گرچه انتخاب اخبار خوب از ميان انبوهي از خبرهاي دنيا كار دشواري است اما بايد از افقي بالا تر به مقوله خبر نگريست و در بسياري از مسائل به عنوان خط شكن با توليد خبرهايي متناسب با ضرورت‌هاي كشور به وظيفه خود عمل كرد. رئيس سازمان صداوسيما بازنمايي وارزيابي را در بهره مندي از ظرفيت روزنامه ضروري خواند و تأكيد كرد: بالابردن تيراژبه تنهايي كافي نيست بلكه  بايد اثرگزاري روزنامه متناسب با بالا رفتن تيراژ هم افزايش يابد.

 سرافراز در ادامه سخنان خود با اشاره به تحولات منطقه و ناامني‌هايي كه توسط دشمنان به وجود آمده است، گفت: با حضور نظامي عربستان سعودي در يمن تحولات منطقه وارد نقطه عطفي شده است.

 وي خاطر نشان كرد:‌ عربستان هميشه انكار مي كرد كه از گروه هاي تروريستي داعش و القاعده حمايت مي كند اما امروز در يمن مستقيما وارد جنگي شده كه هدفش حمايت از گروههاي تروريستي و سركوب مردمي است كه زير بار حكومت زور نمي روند .

 رئيس سازمان صدا و سيما با بيان اينكه ، همه هواپيماها و سلاح هايي كه عربستان استفاده مي كند آمريكايي است، گفت: زماني آمريكا مستقيم در عراق و افغانستان حضور نظامي داشت و موفق نبود اما اكنون به طور نيابتي وارد جنگ شده است و در واقع اين جنگ آمريكا به نفع گروه القاعده است كه به دست عربستان انجام مي گيرد.

 وي با اشاره به ممانعت جنگنده هاي عربستان از فرود هواپيماي امداد رسان ايران در يمن گفت:‌ اين جنگي است كه از اساس غير قانوني و غير انساني و تجاوزكارانه است و يقينا اين وضع پايدار نمي ماند.

 سرافراز گفت: وظيفه رسانه اي ما بايد گسترده و مسئولانه باشد تا بتوانيم حقايق دنيا را به درستي منتقل كنيم .

 همچنين در اين مراسم مراد عنادي مدير مسئول روزنامه جام جم گفت:‌ ما تلاش مي كنيم تا اين روزنامه را از لحاظ اثر گذاري به جايگا واقعي خود برسانيم .

 وي افزود: روزنامه جام جم مي تواند با سوژه يابي ،‌ارائه خبر تحليلي يا خبر همراه با تحليل به عنوان رسانه مكمل در كنار رسانه ملي در فضاي بازتر مطالب را ارائه دهد .

 عنادي از تغيير شكلي و محتوايي در اين روزنامه در آينده‌اي نزديك خبرداد.

 دكترسرافراز دربازديد از روزنامه جام جم با روند كار روزنامه و بخش‌هاي مختلفي چون تحريريه هاي سياسي ،‌حوادث ، رسانه ، فرهنگ و هنر ، جامعه ، دانش ، اقتصاد‌، شهرستانها و بخش هاي ديگري از جمله حروف چيني ‌، ‌انفورماتيك ، گروه عكس ، واحد هنري و ويرايش از نزديك آشنا شد و با بريدن كيك در جشن آغاز شانزدهمين سال  انتشار روزنامه  جام جم شركت كرد .

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار