قطار لیگ بر‌تر فوتبال دو هفته دیگر به ایستگاه پایانی می‌رسد و مدعیان قهرمانی برای کسب چهاردهمین جام با یکدیگر رقابت تنگاتنگی دارند.

به گزارش  خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، هفته‌های پایانی لیگ چهاردهم فوتبال همانند فصل گذشته از حساسیت خاصی برخوردار است و تکلیف قهرمان لیگ بر‌تر طی این دو هفته مشخص می‌شود.  

به هر حال تیم‌هایی همچون تراکتور‌سازی، نفت تهران و سپاهان بر حسب امتیازات کسب شده از شانس بالایی برای قهرمانی در لیگ چهاردهم برخوردار هستند.  

**کار سخت تراکتور‌سازان نسبت به دیگر رقبا 

تیم فوتبال تراکتور‌سازی با تساوی در دربی تبریز مقابل همشهری‌اش یعنی گسترش فولاد، نفس‌های نفت را از نزدیک حس می‌کند چرا که نفتی‌ها هم امتیازشان شدند، تراکتورسازان سخت‌ترین بازی‌ها را نسبت به دو مدعی قهرمانی دارند.  

آن‌ها ۲۱ اردیبهشت میهمان استقلال تهران در استادیوم آزادی خواهند بود. همچنین یک بازی فینال گونه نیز در آخرین هفته لیگ بر‌تر ۲۵ اردیبهشت ماه برابر نفت دارند.  

کسب حداکثر امتیاز در بازیهای خانگی مشخصه تراکتورسازی در این فصل است. یکی از نقاط ضعف تیم تراکتورسازی این است که راحت گل می‌خورد و بر این اساس نتیجه چند بازی را به این صورت از دست داد.  

تیم تراکتورسازی با حضور تونی اولیویرا به فرم ایده‌آلی رسیده است، تراکتورسازان بهترین خط حمله لیگ را دارند و هواداران پرشوری هم از آن‌ها حمایت می‌کنند.  

هر کدام از مهاجمان تراکتورسازی قابلیت فنی دارند که همین امر باعث شده این تیم از شیوه‌های گوناگون از جمله ضربات کرنر، ارسال‌های عرضی، پاس عمقی و پنالتی به گل دست یابد.  

تراکتورسازی ۲۱ اردیبهشت ماه به مصاف استقلال تهران می‌رود. این دو تیم ۱۳ بار رودرروی یکدیگر قرار گرفتند که چهار برد سهم استقلال و چهار برد سهم تراکتورسازی و پنج بازی این دو تیم با تساوی به پایان رسیده است.  

سنگین‌ترین شکست تراکتورسازی مقابل استقلال در دور نخست لیگ بر‌تر به دست آمد که استقلالی‌ها توانستند با چهار گل تراکتورسازی را شکست دهند.  

آخرین بازی فینال گونه تراکتورسازی در لیگ بر‌تر مقابل نفت تهران است این دو تیم تاکنون ۹ بار با هم بازی کردند که حاصل آن سه برد، سه مساوی و ۳ باخت برای هر یک از این تیم‌ها بوده است. 
 
به هر حال تراکتورسازی برای قهرمانی در جام چهاردهم باید از سد استقلال و نفت تهران بگذرد. همچنین تراکتورسازی از لیگ قهرمانان آسیا حذف شده است، بر این اساس این تیم تمام تمرکزش را روی دو بازی باقیمانده می‌گذارد تا جشن قهرمانی را در تبریز برپا کند.  

**خستگی بازیکنان معضل اصلی نفت تهران 

تیم شگفت انگیز نفت تهران با هدایت منصوریان هم امتیاز با تراکتورسازی است و به علت تفاضل گل کمتر در جایگاه دوم جدول رده بندی قرار دارد.  

نفت تهران یک تیم بی‌حاشیه و جوان است که تاکنون نتایج خوبی در لیگ بر‌تر به دست آورده و یکی از شانسهای اصلی کسب جام قهرمانی است.  

نفت تهران یکشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه میزبان تیم فوتبال صبای قم است و بازی آخر نفت هم مقابل تراکتورسازی روز جمعه ۲۵ اردیبهشت ماه خواهد بود.  

گفتنی است، نفت تهران در سه جام حضور دارد که این موضوع کارش را برای ادامه مسابقات سخت می‌کند.  

نفتی‌ها یک بازی سخت و فینال گونه در خارج از خانه طی آخرین هفته با تراکتورسازان بازی دارند.  

عملکرد خوب خارج از خانه تیم فوتبال نفت تهران نکته امیدوار کننده این تیم به شمار می‌آید.  

تیم نفت تهران دومین خط حمله بر‌تر لیگ را در اختیار دارد اما خط دفاع این تیم آسیب‌پذیر است.  

ایمان مبعلی بهترین پاسور لیگ در تیم نفت تهران بازی می‌کند. مبعلی تاکنون ۱۲ پاس گل با به قول خودش ۱۳ پاس گل به همبازیهای خود داده است.  

به هر حال ایمان مبعلی آقای پاس گل‌های لیگ بر‌تر و در میانه میدان تیم نفت نقش تعیین کننده‌ای دارد.  
 
گفتنی است، نکته نگران کننده در تیم نفت تهران خستگی بازیکنان این تیم است، چرا که باید در سه رقابت لیگ بر‌تر، جام حذفی و لیگ قهرمانان بازی کند و شاید همین خستگی باعث شود بازیکنان نفت قدم‌های آخر را سست بردارند.  
 
به هرحال باید دید تیم نفت تهران می‌تواند شگفتی‌اش را تکمیل کند و قهرمان لیگ چهاردهم شود یا نه!  
 
*** کار آسان طوفان زرد برای قهرمانی 
 
زردپوشان اصفهانی با هدایت حسین فرکی در یک قدمی تراکتورسازی و نفت تهران ایستاده‌اند و با ۵۳ امتیاز در جایگاه سوم قرار دارند.  
 
سپاهان اصفهان تیم بدون حاشیه با سرمربیگری فرکی یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی درفصل چهاردهم است. سپاهانی‌ها نسبت به دو مدعی دیگر قهرمانی دو بازی نسبتا آسان دارند. آن‌ها ابتدا باید نفت مسجد سلیمان قعر جدولی را از پیش رو بردارند و در ادامه سایپای جلالی را مغلوب کنند.  
 
سپاهان در دور رفت نفت مسجد سلیمان را با یک گل مغلوب کرد و بازیش با سایپا هم با نتیجه مساوی به پایان رساند.  
 
دو تیم سپاهان و سایپا در تاریخ لیگ بر‌تر فوتبال ۲۷بار به مصاف هم رفتند که سهم سپاهان ۱۰ برد و سهم سایپا ۸ برد بوده است، ضمن اینکه ۹ دیدار دیگر نیز با نتیجه تساوی به پایان رسید.  
 
سپاهانی‌ها بازیکنانی در اختیار دارند که در تیمهای مختلف طعم قهرمانی را چشیده‌اند. رحمان احمدی، هادی عقیلی، جواهیر سوکای، عبدالله کرمی و پریرا از جمله این بازیکنان هستند.  
 
همچنین، حسین فرکی سرمربی این تیم آخرین قهرمانی لیگ بر‌تر را با تیم فولاد بدست آورده و تجربه زیادی در این مورد دارد.  
 
بازگشت نویدکیا به میادین مسابقات دست زرد‌ها را به جام قهرمانی نزدیک‌تر کرده است. سپاهان در فصل‌هایی که قهرمان لیگ بر‌تر شده، از حضور نویدکیا در میانه میدان ‌‌نهایت استفاده را برده است.  
 
نویدکیا به عنوان مغز متفکر سپاهان پاس های گل زیادی به همبازی‌هایش داده است.  
 
همچنین، سپاهانی‌ها خطرناک‌ترین خط حمله را با حضور شریفی، خلعتبری و پریرا دارد.  
 
خط دفاعی کند سپاهان معضل این تیم به شمار می‌آید. دو مدافع مرکزی در نبردهای هوایی سرعت پوشش را ندارند که رحمان احمدی این ضعف را دوبار به بد‌ترین شکل پوشش داده است.  
 
گفتنی است، سپاهان چهار بار قهرمان لیگ بر‌تر شده و به قول هواداران اینتیم «حالاحالا سپاهان قهرمان» است.  
 
به هرحال باید دید طوفان زرد آسیا می‌تواند برای پنجمین بار جام قهرمانی را بالای سر ببرد یا خیر!  
 
گفتنی است، ذوب آهن اصفهان و فولاد خوزستان هم شانس قهرمانی دارد، اما باتوجه به اینکه تراکتورسازی و نفت تهران در هفته آخر به مصاف یکدیگر می‌روند و یکی از این دو تیم امتیاز می‌گیرد، به طور طبیعی ذوب آهن و فولاد دیگر نمی‌توانند قهرمان لیگ بر‌تر شوند.  
 
شایان ذکر است، ۶ تیم هم برای کسب سهمیه آسیا و ۷ تیم هم برای بقا در لیگ بر‌تر می‌جنگند.  

انتهای پیام/
برچسب ها: فرکی ، جام ، نزدیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار