در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد؛

دادکان:نه وزارت ورزش و نه فدراسیون فوتبال،هیچکدام کی روش را نمی خواهند!/دولت تصمیم گیرنده نهایی برای بودن یا نبودن کی روش در ایران است

در گفتگوی ویژه خبری پنج شنبه شب دادکان میهمان این برنامه بود که با صراحت دولت را تصمیم گیرنده اصلی برای حضور یا عدم حضور کی روش در ایران اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، در گفتگوی ویژه خبری  پنج شنبه شب دادکان میهمان  این برنامه بود که با صراحت دولت را تصمیم گیرنده اصلی برای حضور یا عدم حضور کی روش در ایران اعلام کرد.

در شروع این برنامه ابتدا حسنی خو نماینده وزیر ورزش روی خط تلفنی برنامه آمد.

وی در حمایت از وزیر ورزش بعد از صحبت هایی که در مورد کی روش عنوان کرده است گفت: وزیر در گفته های خود قصد داشت از جامعه پیشکسوتان حمایت کند و به  کی روش  اختیارات و وظایفش را یادآوری کند.وزیر به احترام به قانون  و عمل به شرح وظایف سرمربی تیم ملی تاکید داشته است. اینکه وزیر از لفظ بیگانه استفاده کرده است بی احترامی نبوده و خواست یادآوری کند او باید به وظایفش عمل کند و اظهارنظر غیرفنی نداشته باشد. کی روش باید به ملت، قانون و پیشکسوتان احترام بگذارد و بداند که چه کسی ست و مردم ولی نعمت او هستند.

دادکان با اشاره به نقل قول از ابوسعید ابی الخیر  که تاکید داشته آنچه باعث عروج انسان و کمال اوست اخلاق است گفت:اخلاق مداری اصل مهمی ست . ما باید در رفتار و گفتار خود صادقانه عمل کنیم و به یکدیگر احترام بگذاریم. اینکه یکروز از کی روش می خواهند بماند و به او اختیارات می دهند و یکروز او را  با دست می زنند احترام گذاشتن نیست.

وی ادامه داد:هرکسی در چارچوب قوانین و اخلاق مداری باید عمل کند. وزارت ورزش امروز زیر حرف خود می زند و با ایراد گرفتن سعی دارد اختیارات کی روش را پس بگیرد. این درست نیست یکروز اطمینان می دهند و یکروز متهم می کنند.خب کی روش قبول نمی کند  بدون اختیارات کار کند. شما در قبال اینکه خواسته اید با شرایط فعلی کنار بیاید به وی اختیارات دادید پس نباید زیر حرف خود بزنید. این کار وجه شما را خراب می کند وگرنه کی روش چهره بین المللی ست.



رییس سابق فدراسیون فوتبال گفت: اگر نمی خواهید کی روش بماند با او حساب و کتاب کنید مالیاتش را بدهید بعد بفرستید برود. در عرصه بین المللی این بهتر است. آیا می خواهید چهره کی روش را خراب کنید؟ چه معنی دارد اینهمه پس و پیش کردن!

حسنی خو در دفاع  از وزیر و اقدامات وزارت ورزش در برطرف سازی خواسته های کی روش و فدراسیون فوتبال گفت: بحث من بعنوان مشاور وزیر حرف فنی تیم ملی و کیفیت فنی کار او نیست. بحث ما  این نیست که  چون نمی خواهیم کی روش کار کند در کارش وقفه می اندازیم و به وی خرده می گیریم. نگویید ما چون  نمی خواهیم که کی روش کار نکند شرایط نا آرامی را به وجود آورده ایم. ما می خواهیم کی روش با شرایط فعلی کنار بیاید و کار کند. وزیر در بحث هایی که پیش امد می خواست به کی روش یاداوری کند ما به حل مشکلات کمک کردیم ولی کی روش در چارچوب قانون و وظایف خودش و اختیاراتش حرف بزند و کار کند.وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال به خواسته مردم هم احترام گذاشت ولی منافع ملی را هم در نظر می گیرد.

دادکان  حسنی خو را خطاب قرار داد و گفت:همه می دانند وزیر نمی خواهد که کی روش بماند. وقتی قرارداد می بندد  باید پای عهد خود باقی بماند .نباید به هر بهانه ای کی روش را متهم کند. وزارت ورزش با بهانه گیری اجازه نمی دهد کی روش کارکند.این قشنگ نیست. در جلسه ای که به تازگی تشکیل شد ببینید چه آدمهایی حضور داشتند. انواع افرادی حضور داشتند که یا بنحوی با فساد اقتصادی درگیر هستند یا قانون را دور می زنند که این با حرف جناب وزیر جور در نمی آید که حرف از رعایت قانون و احترام به چارچوب های اخلاقی می زند.به مردم راست بگوییم .مالیات کی روش  را بدهیم .با سلام و صلوات بفرستیم برود .

خداداد عزیزی که  در ادامه صحبت های دادکان  روی خط تلفنی برنامه آمدگفت: با مردم صادق باشیم.کمک کنیم  کی روش کار کند. برنامه روشن داشته باشیم. از وی کار بخواهیم.نه اینکه 9 ماه نباشد و بعد بیاید 3 ماه اردو بزند .برای مربیان کلاس بگذاریم.وقت را تلف نکنیم.فیلم هندی که نیست. دو پهلو نباشیم. گریه دارش نکنیم امروز برو، فردا بیا.اجازه بدهیم کار کند. البته ما مربیان هم انتقاد داریم.کی روش در مواردی  اظها رنظر می کند که ارتباطی با او ندارد .ما مربیان را صراحتا بیسواد و نا وارد به کارمان خطاب قرار می دهد و ما بخاطر ترس از قلم برخی رسانه ها و مطبوعات از انتقاد و دفاع پرهیز می کنیم.


 وی ادامه داد:بحث دیگر ما همان  بحث اختیارات است.اگر این اختیارات به یک مربی داخلی داده بشود با سر  کار می کند . این مربی هنوز نتیجه نگرفته است. نه در جام جهانی و نه در جام ملت ها. یک جای کار می لنگد . اختیارات داده اند ولی مانع زیاد است برای کار کردن کی روش!

حسنی خو در مورد قرارداد جدید کی روش  گفت: کی روش د ر قرارداد جدید مشاور حقوقی داشته است . وی با فدراسیون قراردادبسته و نه با وزارت ورزش . طبق قانون  وزارت ورزش کی روش موظف به پرداخت مالیات خود می باشد . البته نه تنها او بلکه دیگر مربیان و بازیکنان نیز به همین نحو باید مالیات خود را پرداخت کنند.مالیات را  باید کی روش پرداخت کند نه ما .کسی حق ندارد  وجه مالیات بازیکنان و مربیان را  به عهده بگیرد.

دادکان در ادامه برنامه اظهار داشت:مربیهای ایرانی حق دارند برخی جاها مخالفت کنند.کی روش مربی فنی خوبی است ولی اختیاراتش خارج از قوانین و استاندارد است. خب کنترل چنین کسی با اینهمه اختیارات کمی مشکل است. اختیاراتش را نبایند بگیرند چون به وی وعده داده اند او را دلگرم کرده اند.

وی در ادامه گفت: وزارت ورزش از روزی که آمده کارش چه بوده است؟ شما بگویید. جز اینکه به بی نظمی ها دامن زده کار دیگری هم کرده است!جز اینکه بحث واگذاری سرخابی ها را پیچیده کرده است کار دیگری داشته است.بهتر است برود .مشغله سازی کرده است. هنوز نتوانسته به کارها سرو سامان بدهد. راه حل این است که وزارت ورزش نباشد .

حسنی خو  نیز اظهار داشت : در مورد انتقادها  ما حرفی نداریم. کسی که مخالف است بهتر است چوب لای چرخ نگذارد .

** بنابراین گزارش حسنی خو به دلیل قطع ارتباط تلفنی نتوانست  میهمانان برنامه را در ادامه همراهی کند.

دادکان  پس از قطع این ارتباط اظهار داشت: در نهایت من بگویم بودن کی روش  بعنوان سرمربی تیم ملی دیگر دست وزیر ورزش و فدراسیون فوتبال  نیست که بماند یا برود.کفاشیان برای سرگرمی  و طول دادن بحث حضور کی روش در ایران می خواهد شنبه جلسه  نمایشی برگزار کند. در نهایت دولت باید تصمیم گیرنده باشد که وضع کی روش چه باشد. بماند یا برود!

مایلی کهن که دربخش پایانی برنامه به جمع میهمانان اضافه شده بود با انتقاد به بخشی از صحبت های دادکان عنوان داشت:شما با لحن تندی به وزیر انتقاد می کنید . ولی وزیر عملکرد خوبی داشته و اینقدر هم نباید بدبین بود. درست نیست که بگویید وزیر برود بهتر است. تا امروز عملکرد وزیر بد نبوده و توانسته به امور ورزش کشور اشراف داشته باشد. وزیر آدم راستگو و صادقی بوده است.

دادکان نیز در پایان گفت: حرف مایلی کهن را قبول ندارم .برخی حرفهای او حرفهای صادقانهای نیست و من این را بگویم حرف او را هیچوقت قبول نداشتم ولی این دلیل نمی شود من آدم بدی باشم. او هم گاهی من را قبول نداشته ولی دلیل نشده که وی آدم بدی باشد.باید حرفها و برنامه های فوتبال را یکی کرد و هماهنگ تر  بود.

گفتنی ست مجری برنامه از حضور کی روش در برنامه  هفته بعد گفتگوی ویژه  خبر داد.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار