تهیه کننده سینما گفت: با نگاهی به بضاعت سینمای ایران می توان فهمید که میزان اندک تولیدات سینمایی کافی است چراکه اکثر کشورهای دنیا همین نحو تعدادی فیلم خوب، متوسط و ضعیف دارند.

"منوچهر محمدی" تهیه کننده سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران  درخصوص علت کم شدن مخاطبان سینما و سستی آن گفت:‌ طبعا هر پدیده اجتماعی ممکن  است دچار چنین  وضعیتی شود یعنی سال‌هایی در اوج و مقاطعی در فرود است. کما اینکه مدتی است فوتبال ما هم درگیر این مشکل شده و فکر نمی‌کنم مسئله تا این حد، حاد باشد که نشان داده‌ایم چون حداقل در طول سال 10 فیلم خوب برای اکران داریم. 

وی درخصوص بضاعت سینمای ایران در تولید فیلم بیان کرد: اگر  ایده آل فکر کنیم این تعداد فیلم کافی نیست ولی اگر به بضاعت سینمای ایران نگاه کنیم کافی است چون اکثر کشورهای دنیا هم به این نحو است که تعدادی فیلم خوب، متوسط و ضعیف دارند. 
 
تهیه کننده «بوسیدن روی ماه» افزود: ساز و کاری که در سینمای ما وجود دارد این است که انگار همه فیلم‌های تولید شده در سطح‌های خوب، متوسط و ضعیف باید اکران شوند در حالی که در دنیا به این شکل نیست، بعضی مواقع فیلم‌های تولید شده اکران نمی‌شوند ولی به بازارهای دیگری مثل نمایش خانگی و تلویزیون راه پیدا می‌کنند. 
 
محمدی درخصوص جداسازی بخش بین الملل از جشنواره و بازخوردهای آن گفت: این بحث مدت‌ها در بین سینماگران و مسئولان سینمایی بود چون بخش بین الملل زیر سایه بخش داخلی قرار داشت، از طرفی هم مخاطبان بیشتر فیلم‌های ایران را می‌دیدند و استقبال از فیلم‌های خارجی بسیار کم و ناچیز بود. این دلایل باعث می‌شد سینمای ایران فرصت بسیار خوبی را از دست بدهد. 

وی ادامه داد: اما با این رویکرد جدید (جداسازی) سینما ایران به بازارهای بین الملل وصل شده و منجر به تولیدات مشترک می‌شود، این اتفاق اگر با پیگیری و تداوم سیاست‌ها اتفاق بیفتد جداسازی معنی واقعی خود را پیدا می‌کند ولی اگر تبدیل به یک مهمانی شود آن وقت طبعا جای سوال و تامل دارد. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار