نشست «بررسی تاریخ و معماری دوره ساسانی» بر اساس کتاب «قلعه‌ها و دژهای ایرانی» به قلم دکتر ژان کلود ووازن به میزبانی الهدی در نمایشگاه کتاب تهران برگزار می‌شود.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی ـ هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی، در این نشست که فردا بیستم اردیبهشت برگزار می‌شود، دکتر بهمن نامور مطلق (معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، دانشیار گروه فرانسه دانشگاه شهید بهشتی و دکترای ادبیات تطبیقی دانشگاه کلرمون فرانسه، دکترسیدحسین معینی (دکترای معماری، دانشکده تحصیلات تکمیلی بارتلت، UCL لندن و استادیار معماری دانشگاه شهید بهشتی و همچنین دکتر ژان کلود ووازن (مولف کتاب «قلعه‌ها و دژهای ایرانی» و دکترای تاریخ و باستان‌شناسی) حضور خواهند داشت.
 
این نشست، فردا 20 اردیبهشت از ساعت 14 تا 15:30 دقیقه در سرای اهل قلم 2 (واقع در بازار جهانی کتاب) برپا می‌شود و حضور علاقه‌مندان در آن آزاد است.
 
ژان کلود ووآزن، نویسنده و عکاس اثری از انتشارات بین‌المللی الهدی با نام «قلعه‌ها و دژهای ایرانی» است که با در سال 92 با ترجمه مریم چهرقان به زبان فارسی و فرانسه منتشر شد.
 
او دارای مدرک دکترا در رشته تاریخ و باستان‌شناسی سده‌های میانی در غرب است و با علاقه بسیار، دلایل به وجود آمدن و ساختن دژها در خاورمیانه و آسیای مرکزی را دنبال کرده است. ووآزن از 1995 تا سال 2000 میلادی، رئیس مرکز فرهنگی فرانسه در بیروت بود و همزمان به عنوان استاد مدعو درس باستان‌شناسی قرون وسطی و مشاور توسعه باستان‌شناسی سده‌های میانی با دانشگاه سن ژوزف بیروت همکاری داشته است.
 
گفتنی است ؛ کتاب «قلعه‌ها و دژهای ایرانی» حاصل سفرهای ژان کلود ووآزن به اقصی نقاط  ایران و بازدید از قلعه‌های کشورمان است. در این کتاب، تصاویر شگفت‌انگیزی از بیش از 100 قلعه در نقاط مختلف ایران به همراه ترجمه فارسی و فرانسوی آن قرار گرفته است.

انتهای خبر/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.