مسعود فروتن در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

زمانی برای مطالعه کتاب و فیلمنامه‌‌های سینمایی ندارم

"مسعود فروتن" گفت: نمایشگاه باید جایی وسیع و خوش آب و هوا برگزار شود ، جایی که هم نمایشگاه و هم جای تفریح و خواندن کتاب باشد؛ اما مکان فعلی برای عرضه و تبلیغ کتابها کوچک است.

"مسعود فروتن" مجری تلویزیون و بازیگر سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت کتاب و نشریات در سینمای ایران و کمک کردن عرصه کتاب به سینما گفت: به جز چندین مجله‌ای که راجع به سینما چاپ می‌شود اطلاعات کافی در مورد نشر و کتابهای سینمایی ندارم چون من در تلویزیون مشغول فعالیت هستم دیگر زمانی نیست که من کتابها، فیلمنامه‌ و اخبار سینمایی را دنبال کنم. برای من همان چند فیلمی که به دستم می‌رسد و می‌بینم کافی است. 

وی افزود: انتشارات سینمایی و پرداخت به جزئیات آنها متعلق به نسل جوانی است که قصد آنها آشنایی با سینما و سینماگران است. الان و در سن ما فیلم خوب بهتر از هر چیز است و مهم نیست که کارگردانی کار بر عهده چه کسی است یعنی تعصبی که در زمان جوانی روی "جان فورد"، "بیلی وایلدر"، "هیچکاک" داشتیم، الان مشاهده نمی‌شود. 

"فروتن" ادامه داد: اگر قصد مرور بر فیلمهایی که دیدم داشته باشم هنوز عاشق فیلمهای "بیلی وایلدر" به  خصوص "بعضی‌ها داغش را دوست دارند" هستم. آن سینما هنوز سینمای درخشان، متشخص، مقدس و پاکی است که با وجود سیاه و سفید و قدیمی بودن آدمها شناسنامه و هویت داشتند و عشق برای آنها تعریف شده بود فیلمهایی که بدون داشتن صحنه‌های رکیک به راحتی و در کنار  خانواده دیدن داشت. 

"فروتن" در خصوص وضعیت برگزاری نمایشگاه کتاب در تهران بیان کرد: با وجود اینکه نمایشگاه کتاب سالی یک بار و آن هم در تهران برگزار می‌شود و خیلی‌ها از نقاط مختلف ایران یکسال صبر می‌کنند تا نیازهای کتاب خود را  از طریق این نمایشگاه رفع کنند کار درستی است و به هر حال افراد نیازمند به کتاب سختی راه را تحمل کرده و به تهران می‌آیند ولی از طرفی مکان نمایشگاه و اندازه غرفه‌ها کوچک است و خریدار و فروشنده به مشکل برمی‌خورند. 

وی افزود: گاهی آنقدر شلوغ و ایجاد گرما می‌شود که احساس خفگی به آدم دست می‌دهد و باعث ترک خریداران و بازدیدکنندگان از نمایشگاه می‌شود. 

وی ادامه داد: عرضه کتاب در این کیوسکهای کوچک باعث می‌شود که ناشران جای راحتی را برای تبلیغ آثار و در پی آن فروش کتابها نداشته باشند و این موضوع به طبع بر روی دفع مخاطب و خریداران اثر مستقیم می‌گذارد و راندمان کار پایین می‌آید. 

"فروتن" ادامه داد: نمایشگاه باید در یک جای وسیع و خوش آب و هوا برگزار شود جایی که هم نمایشگاه و هم جای تبلیغ و خواندن کتاب باشد. نمایشگاهی که قبلا سمت پارک وی برگزار می‌شد تمام این شاخصه‌ها را داشت و خریداران از همه چیز لذت می‌بردند. 

فروتن در پاسخ به اینکه آیا برگزاری نمایشگاه در سئول اعبتار و شخصیت بیشتری به نمایشگاه نمی‌بخشید، گفت: سئول دیگر جایی برای عرضه کتاب نیست چون محل زندگی مردم شده و همین الان هم که هر از گاهی نمایشگاهی برگزار می شود زندگی مردم مختل شده و به مشکل برمی‌خورند. ولی محل فعلی برگزاری نمایشگاه از فضای مناسب، پارکینگ و محل رفت و آمد خوبی برخوردار است فقط مشکل عمده کوچک بودن آن است که باید حتما فکری در مورد آن کرد. 

"فروتن" در خصوص رفتنش به نمایشگاه و آخرین کتابی که مطالعه کرده گفت: سعی می‌کنم هر سال به نمایشگاه بروم و این کار را می‌کنم و آخرین کتابی که خواندم به نام "نه فرشته نه قدیس" نوشته یک نویسنده ایرلندی بود. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار