مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو در خصوص خلط مباحث صورت گرفته بین صحبت های وی در باره داروی بیماران تالاسمی با داروی بیماران پیوندی توضیح داد.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران، دکتر مهدی پیر صالحی مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو درخصوص مباحث صورت گرفته بین صحبت‌های وی درباره داروی بیماران تالاسمی با داروی بیماران پیوندی توضیح داد: مایکوفنولالت یکی از داروهای اصلی مورد  استفاده در بیماران پیوندی است که دارای دو ملح اصلی موفتیل و مایکوفنولالت موفتیل می باشد که تولید داخل هم دارد.

وی افزود: اینها توسط دو شرکت داخلی هم به صورت وارداتی و هم وارداتی بسته بندی داخلی در کشور تهیه می‌شوند. داروی سل سپت یکی از شناخته شده ترین دارو های بیماران پیوندی است که  برند اصلی و تولیدی شرکت رش است که آن هم در بازار کشور وجود  داشت ولی اخیرا به دلیل ایجاد مشکلات، وقفه ای در بخش تولید این دارو بوجود آمد.

دکتر مهدی پیر صالحی با بیان اینکه مشکل فوق از حدود 3-4 ماه پیش، اطلاع رسانی شده بود عنوان کرد: جایگزین های این دارو مثل سوبریموند و ملح دیگرش به نام مای فورتیک که آن هم تولید داخل است تعیین گردیده بود.

مدیر کل  نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو در پایان اذعان نمود: اخیراً  مسیر خاصی تعریف کرده ایم که پیرو آن مشکل داروی پیوندی سل سپت هم حل شده و به صورت داروی آماده و نهایی وارد بازار خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.