معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ ارشاد گفت: در حال حاضر کمیته‌های مختلف برای برپایی نمایشگاه قرآن شکل گرفته و دو بازارچه حجاب و عفاف و بازارچه‌ی اغذیه‌ی ماه رمضان به این نمایشگاه اضافه می‌شود.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمدرضا حشمتی در گفتگو با خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران در خصوص برنامه‌های پیش روی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 94 اظهار داشت: مهمترین برنامه، نمایشگاه قرآن در ماه مبارک رمضان است که به روال سال‌های گذشته کارهای آن انجام می‌شود و در حال حاضر کمیتنه‌های مربوطه شکل گرفته است.
وی افزود: نمایشگاه قرآن از دو بخشی محتوایی و بخشی فروش تشکیل می‌شود که در بخش فروشگاهی 2 بازارچه جدید به 2 بازارچه قبلی اضافه شده است.
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد ادامه داد: امسال برای اولین بار بازارچه‌ی عفاف و حجاب و بازارچه‌ی اغذیه ماه مبارک رمضان به صورت مجزا و متمرکز در معرض بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

بازارچه عفاف و حجاب به نمایشگاه قرآن امسال افزوده می شود

وی تهیه سامانه جامع قرآن را برنامه بعدی این معاونت دانست و افزود: تهیه این پرتال جامع قرآنی از سال گذشته شروع شده و هم اینکه طراحی‌های آن انجام شده و در مرحله انتخاب پیمانکار هستیم.
حجهَ‌الاسلام و‌المسلمین حشمتی افزود: این بانک جامع اطلاعاتی برای هشت صنف قرآنی تهیه می‌شود که شامل قاریان، حافظان، خادمان قرآنی، ناشران و مولفان قرآنی، مترجمین و هنرمندان قرآنی که خود شامل، خوشنویسان هنرمندان سینمایی و در بخش نغماتی چون تواشیح و سرودهای قرآنی است.
وی حمایت از تولیدات قرآنی در عرصه هنر شامل فیلم‌های کوتاه، بلند و انیمیشن‌های قرآنی را از دیگر برنامه‌های این معاونت در سال جاری دانست و ادامه داد: در این خصوص 8 کار گروه تشکیل شده و تمام نهادهای مربوط در این کار گروه‌ها حضور دارند و پیشنهادهای دریافتی در این کارگروه‌ها جهت حمایت مطرح می‌شود.
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد؛ حمایت از تشکر‌های مردمی قرآنی سال‌های گذشته و به مقدار اعتبارمان از ایشان حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: نمایشگاه ، قرآن ، حشمتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار