در صفحات اجتماعی روزنامه‌های کشور، موضوع‌های شبح‌های شکارچی در دام شبیه خوان پلیس و یک لیوان آب خنک روی همان صندلی داغ، پیگیری شد.

پیشخوان اجتماعی 21 اردیبهشت 1394

به گزارش  خبرنگار دنیای ارتباطات باشگاه خبرنگاران، روزنامه جام جم در گزارشی با عنوان "پلاکی به نام معلولان به کام ثروتمندان"، نگاهی به سوء استفاده برخی سودجویان از طرحی که در 5 سال قبل در سازمان بهزیستی و راهور ناجا برای تحویل پلاک ویژه معلولان به تصویب رسید، پرداخته و در این باره می‌نویسد: پس از چند سال این پلاک بستر سوء استفاده برخی افراد از معلولان می‌شود و مدت‌ها است خودروهای گران قیمت با پلاک معلولان در خیابان‌های شهر به خصوص محدوده طرح ترافیک جولان می‌‌دهند، در حالی که وقتی به راننده یا سرنشین آن توجه می‌کنیم، هیچ خبری از فرد معلول نیست.

«فراموش کردن درد با موسیقی درمانی و روش‌های ساده دوست یابی»،‌ موضوع‌های دیگری است که روزنامه جام جم در صفحه اجتماعی امروز خود آن را بررسی کرده است.

اما موضوعی که روزنامه هفت صبح در صفحه پرونده روز خود آن را مورد بررسی قرار داده «یک لیوان آب خنک روی همان صندلی داغ»، پیرامون موفقیت 90 درصدی فیلترینگ هوشمند اینستاگرام است. نویسنده در این گزارش به این مطلب اشاره می‌کند که گرچه وظیفه نیروی انتظامی اجرای قانون و جمع آوری دیش‌های ماهواره‌ای است، اما پژوهش‌ها نشان می‌دهد اقدامات پلیس نتیجه عکس داشته و هر روز شاهد استفاده بیشتر مردم از شبکه‌های ماهواره‌ای هستیم.

این روزنامه در ادامه آورده است؛ 9 هزار کانال تلویزیونی و شبکه ماهواره‌ای در تولید محتوا در سطح جهانی، حدود 170 شبکه ماهواره فارسی زبان و بیش از 870 میلیون سایت فعال هستند. این در حالی است که موفقیت 90 درصدی استفاده از فیلترینگ هوشمند جزو بهترین فعالیت‌های قابل استناد، استفاده از فیلترینگ هوشمند در شبکه‌های اجتماعی است.

«ناوگان هوایی ایران میان‌سال می‌شود!، رقیب را با پول از جای بردار! مقصد اول گردشگری ایرانیان کجاست؟ و کشف آثار صفویه، قاجاریه و پهلوی در گاراژ ذغالی‌ها» موضوع‌های دیگری است که این روزنامه نسبتا اصلاح طلب در صفحات تازه‌های دانش و فن آوری و زیر آسمان شهر خود به آن پرداخته است.

روزنامه ایران در صفحه شوک در خبری با عنوان شبح‌های شکارچی در دام شبیه‌خوان پلیس"، از دستگیری باند شکار کیف‌های زنان و دختران در خیابان‌های آمل" خبر داد.

داستان از این قرار است که شیوه و شگرد این گروه از تبه کاران در سرقت‌های خاموش و بی صدایشان باعث شده بود تا به آنان لقب شبه‌های شکارچی داده شود. این در حالی است که پس از تحقیقات 6 ماهه پلیس در پی دریافت گزارشاتی مبنی بر سرقت کیف قاپی به ویژه از زنان، سرانجام این سارقان شناسایی و دستگیر شدند.

همچنین روزنامه ایران در صفحه اجتماعی و شوک امروز خود به موضوع‌های «ابهام در سرنوشت اتوبوس مرگ در بزرگراه آزادگان، شکارهای خاموش دو بچه محل در شرکت لیزینگ خودرو، اشک‌های شوق قاتل اعدامی در صحن دادگاه، رگبار خونین دانش آموز کینه جو به هم مدرسه‌ای‌هایش در سراوان و پرونده هتل اسپیناس در شورای شهر گشوده شد»، پرداخته است.

روزنامه همشهری در صفحه نخست امروز خود موضوع‌ «حریم بان شهرداری در آتش خشم متخلفان» را مورد بررسی قرار داده، روزنامه نگار می‌نویسد: همه چیز پیدا می‌شود، از گاز اشک آور، کوکلت مولوتوف و شوکر گرفته تا سنگ، آجر و مشت و آهن، همه این‌ها سلاح‌هایی است در دست متجاوزان به حریم تهران، افرادی که برای ساخت و ساز غیر مجاز با حریم بانان پایتخت درگیر می‌شوند و حاصل‌اش هم مجروح شدن و مصدومیت و دچار سانحه شدن است.

در ادامه این گزارش نویسنده به مطالبی همچون تذکر شهرداری منطقه 13 در نخستین روزهای سال جاری در شرق تهران و در حوالی ده سرخه حصار به یکی از متجاوزان حریم پایتخت که با ساخت و ساز‌های غیر مجاز اقدام به ساخت بنایی کرده بود، اشاره می‌کند.

موضوع‌های "خانه ملت آماده پیگیری قانون مدیریت یکپارچه شهری"، "یازده دلیل برای ناکارآمدی محدوده تردد زوج و فرد" و "انتقاد از کاهش اختیارات شوراها در لایحه مدیریت شهری" از دیگر موضوعاتی است که این روزنامه منتسب به شهرداری تهران در صفحه شهری امروز خود به آن‌ها پرداخته است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار