نسل جدید عایق های حرارتی برودتی و سوپر جاذب با ترکیبی از مواد معدنی و الیاف سرامیکی ساخته شد.

دیانی مجری طرح نسل جدید عایق‌های حرارتی برودتی و سوپر جاذب و مدیر عامل شرکت واکنش صنعت پارت در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: نسل جدید عایق‌های حرارتی برودتی و سوپر جاذب با ترکیبی از مواد معدنی و الیاف سرامیکی همراه با ذرات سیلیکا است که در دماهای بالا با هم ترکیب می‌شوند این عایق به شکل پتو و یا آجری یکپارچه ساخته می‌شود. 

وی افزود: عایق‌های سیلیکاتی در مقابل شوک‌های حرارتی مقاوم بوده و دماهای بسیار بالا را تحمل می‌کند و غیر قابل اشتعال هستند. محدوده دمایی این نوع عایق 50 تا 1400 سلسیوس است. 

دیانی افزود: این طرح در صنعت رنگهای عایق بسترهای کاتالیسی‌، فوم‌ها، کامپوزیت‌ها و پلیمر‌های عایق کاربرد دارد. در شیشه‌های دو جداره نیز به عنوان جذب نورUV و هم عایق های رطوبتی استفاده می‌شود. 

وی عنوان کرد: این گونه عایق‌ها در بین عایق‌های تجاری از کمترین ضریب انتقال حرارت برخوردارند لذا این عایق ها به دلیل مقاومت زیاد در صنایع مختلفی مانند نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها صنعت ساختمان و سایر تاسیسات حرارتی برودتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

دیانی خاطر نشان کرد: در سال گذشته از ستاد نانو حمایت‌هایی گرفته‌ایم ولی به دنبال آن هستیم در سال جاری از صندوق نوآوری شکوفایی معاونت علمی کمک هایی کسب کنیم. 

وی در پایان اظهار داشت: سال گذشته در بخش طراحان کسب و کار شرکت کردیم و رتبه‌ی دوم را کسب کردیم امسال نیز در بخش فن‌آفرینی به دنبال موفقیت هستیم. 




انتهای پیام/ 
برچسب ها: عایق ، حرارت ، موادمعدنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار