معاون خدمات و شهری شهرداری تهران با بیان اینکه قطعات هنرمندان از سایر قطعات مجزا است، گفت: وزارت ارشاد مسئول تعیین و تکلیف قطعات هنرمندان است.

مجتبی عبداللهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه قطعات هنرمندان از سال 1373 از قطعات دیگر بهشت  زهرا (س) جدا شد، اظهار کرد: در حال حاضر 816 هنرمند در این قطعه به خاک سپرده شده‌اند.

وی ادامه داد: ظرفیت قطعات هنرمندان در حال تکمیل است و برای تعدادی محدود جای دفن وجود دارد.

عبداللهی با اشاره به دو طبقه بودن قطعات هنرمندان تصریح کرد: اگر وزارت ارشاد مجوز دفن در طبقه دوم قبرها را بدهد تا سال‌های آینده این قطعه گنجایش دفن خواهد داشت و در حال حاضر توافقی هم در این خصوص در حال انجام است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به مصوبه شورای اسلامی شهر تهران درخصوص قطعات هنرمندان افزود: هرگونه دخل و تصرفی و همچنین تعیین و تکلیفی درخصوص دفن و کفن هنرمندان و یا خانواده آنها بر عهده وزارت ارشاد است و سازمان بهشت زهرا (س) تنها با این وزارت خانه تعامل همکاری دارد.

وی با بیان اینکه آمارهایی درخصوص مبلغ 200 تا 300 میلیونی قبور هنرمندان مطرح شده است، تاکید کرد: هیچ گونه وجهی براساس دفن هنرمندان از سوی سازمان بهشت زهرا (س) دریافت نمی‌شود.

عبداللهی تاکید کرد: هیچ فرد عادی نمی‌تواند در قطعات هنرمندان بهشت زهرا (س) دفن شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در پایان تصریح کرد: در آینده نزدیک در مجموعه جدید برای هنرمندان و ورزشکاران و نام‌آوران عرصه هنر قطعه‌ای پیش‌بینی خواهیم کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار