رئیس کمیته امداد امام (ره) تاکید کرد: برطرف نشدن کامل فقر در کشور به زعم نزدیک به 4دهه تلاش نهادهای حمایتی با غفلت‌ برخی از نهادهای دولتی تاکنون در ایران برطرف نشده است.

به گزارش خبرنگار رفاهی باشگاه خبرنگاران فقر این واژه چند سویه که کلید بسیاری از آسیب‌ها و معضلات اجتماعی و جرایم در جوامع مختلف و از دیرباز در میان مردم مرسوم بوده است. 

بسیاری از اختلافات خانوادگی، فاصله طبقاتی، تضادهای فکری، قتل و غارت‌ها، تجاوز به حریم  دیگران، اخاذی، کلاه برداری، سرقت و...را دامن می‌زند. 
 
واژه‌ای که غریب و ناآشنا نیست! 

سال‌هاست که بسیاری از مردم جوامع مختلف به نوعی با این معضل بزرگ زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند اما کم و بیش و متفاوت است...!؟ 

چرا  که گروهی در فقر کامل و زیر خط فقر و دچار بحران‌های اقتصادی هستند و گروهی دیگر زندگی را می‌گذرانند. 

گروهی زنده‌اند و زندگی نمی‌کنند و عده‌ای نیز بر اثر فقر کامل در گوش و کنار این دنیای خاکی جان خود را از دست می‌دهند. 
 
چه بسیار پدران و مادرانی هستند که کودکان بی پناه خود را با چشمانی گریان در آغوش می‌گیرند و با داستان سراهایی‌ شبانه خود به خواب می‌برند و خود تا سپیده صبح نگران و هراسان از آینده فرزندانشان شب را به صبح می‌رسانند. آینده ای که یک سوی آن لبه تیز و برّان و تهدیدی بزرگ برای نسل آینده است. 

فقر!‌واژه‌ای که جوانان با شنیدنش حاضر به تشکیل خانواده و تمایلی برای پدر یا مادر شدن و رشد جمعیت ندارند. 

چه بسیار بی خانمانی که در گرما و تابستان و سرمای زمستان در گوشه و کنار شهرهای بزرگ از فقر، نبود سرپناه، نبود نیازهای معیشتی و اقتصادی، از گرسنگی و....جان خود را از دست می‌دهند. 

اما در کشور ما ایران علاوه بر اینکه ایرانیان حس انسان دوستی دارند در اسلام نیز تاکید شده است نباید از همسایگان غافل شویم یا از اموالی که پروردگار به ما اعطا کرده انفاق کنیم. 
 
نوع دوستی و کمک به هم نوعان از خصوصیات دیرینه مردم ایران زمین است. 

به طوری که نهادهایی مانند کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و... برای کاهش فقر اقداماتی انجام می‌دهند اما کمیته امداد امام خمینی(ره) از برطرف نشدن کامل فقر در کشور و کم کاری برخی از نهادهای دولتی سخن به میان می آورد و معتقد است رسانه می‌تواند جایگاه مهم برای برطرف  شدن فقر به تصویر کشیدن مشکلات اقتصادی مردم جامعه داشته باشد و باید تشریفات برای کمک رسانی به مددجویان حذف و یک مهندسی جدید برای ریشه کنی فقر انجام شود و اما همه ما در انتظار ریشه کن شدن کامل فقر هستیم و امیدواریم در آینده نزدیک و نه چندان دور دیگر با آن مواجه نشویم....!؟ 

گزارش از آزاده کلهر/ 

انتهای پیام/
برچسب ها: فقر ، تاریخ ، کمیته ، باید ، نباید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
تجربه ميگويد خرد شدن مسئوليت ها در يك كار خود عامل بي مسوليتي شدن كار است
آخرین اخبار