معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: پایش یکی از ملاک‌های استعداد یابی دانش آموزان متوسطه پایه هفتم و هشتم است که برای سنجش ویژگی‌های کار آفرینی دانش آموزان این دو پایه در سراسر کشور انجام می‌شود.

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار آموزش و پرورش باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: پایش یکی از ملاک‌های کار آفرینی برای دانش آموزان پایه هفتم و هشتم در سراسر کشور است که با همکاری دانشکده کار آفرینی دانشگاه تهران و سازمان دانش آموزی کشور انجام می‌شود و خروجی آن ارائه کارنامه‌ای به دانش آموزان است که حاوی ویژگی‌ها و استعدادهای کار آفرینی دانش آموزان خواهد بود. 

وی ادامه داد: این ارزشیابی تحصیلی و توصیفی هر یک از ابعاد و ویژگی‌های کار آفرینی و استعدادهای دانش آموزان را در این زمینه روشن می‌سازد و مشابه کارنامه توصیفی ابتدایی خواهد بود. 

وی با بیان اینکه به منظور افزایش کارآفرینی یک توافقنامه بین دانشکده کار آفرینی دانشگاه تهران و سازمان دانش آموزی برای پایه هفتم و هشتم منعقد شده است، خاطر نشان کرد: هدف از این ارزیابی آشنایی دانش آموزان با بحث کار آفرینی در سنی است که نیازمند تشخیص شرایط خود برای انتخاب رشته و تفکر در خصوص ورود به بازار کار هستند و نتایج این سنجش در اشتغال و کاریابی دانش آموزان در سال‌های بعد نیز اثر گذار است. 



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.