رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ایران بهتر است حداقل یکی دو تا بیمارستان صحرایی در صنعا و صعده برپا کرده و به نجات مجروحین کمک کند که البته اقدامات اولیه انجام شده است.

مقدمات برپایی بیمارستا‌های صحرایی ایران در صنعا و صعده/ تصمیم نمایندگان، ملاک عمل نظارت بر توافق هسته‌ای استبه گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "علاءالدین بروجردی" در حاشیه ملاقات از "علی‌اکبر صالحی" در جمع خبرنگاران، در مورد وضعیت رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: حال ایشان خوب است، گرچه عارضه‌ای است که به ندرت پیش می‌آید.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با توجه به تحولات سوریه گفت: سیاست ما از ابتدا حمایت از بشار اسد و دولت سوریه بوده است. 

وی افزود: متاسفانه تروریست‌ها در این سال‌ها با حمایت آمریکا و انگلیس و هم‌پیمانانشان موجب کشتار مردم بی گناه شدند.

بروجردی ادامه داد: این سیاست در عراق و کشورهای دیگر هم چنین ادامه دارد که امیدواریم شر این تروریست‌ها به زودی از سر این ملت‌ها برداشته شود.

وی با اشاره به حضور ایران در ژنو 3 گفت: همان طور که اعلام شد برای اولین بار از ایران برای حضور در این اجلاس دعوت کرده‌اند که فرصتی است تا ایران برا حل مشکل کمک کند البته جدا از برنامه‌های ژنو، ما همیشه نقش خود  را در برقراری صلح ایفا کرده‌ایم. 

بروجردی در رابطه با طرح سه فوریتی که برای توقف مذاکرات مطرح شد، گفت: آن قضیه اصلا به مرحله طرح نرسید، یعنی اصلا مطرح نشد و با توجه به این که در اسفند گذشته طرحی را در مجلس به فوریت تصویب کردیم که در صورتی که طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکند و تحریم‌ها را لغو نکند ما دولت را ملزم می‌کنیم که تعهدها را یک طرفه اجرا نکند که این طرح همچنان فعال است و فکر می‌کنم هفته آینده در کمیسیون بحثی در این مورد خواهیم داشت.

وی در رابطه با بحث نظارت مجلس بر توافق گفت: در جلسه کمیسیون درباره همین موضع نیز بحث خواهد شد و تصمیمی که نمایندگان بگیرند ملاک عمل است. 

وی در رابطه با این که گفته می‌شود آمریکا دبه درآورده است، اظهار داشت: همین طور است، آمریکایی‌ها ظاهرا با فشار صهیونیست‌ها و لابی برخی از کشورهای منطقه از برخی از تعهداتشان در گفتمان عقب نشینی کرده‌اند ولی آن‌ها حتما ناگزیرند به لحاظ بین‌المللی و تعهدشان، بر مواضع خود پابرجا بمانند اما اگر قاعده را بر هم بزنند قاعده اصلی خراب خواهد شد.

بروجردی با اشاره به بحث یمن گفت: همان طور که مطلع هستید از امروز آتش بس در یمن عملی خواهد شد، کاروان کشتی کمک‌هایمان دیشب حرکت کرده است و قرار است با استفاده از برخی امکانات همجوار یمن از طریق ترابری هوایی کمک کنیم.

نماینده مردم بروجرد گفت: فکر می‌کنیم این 5 روز فرصت مغتنمی است که کشورها کمک کنند و مرهمی بر این زخم گذاشته شود ولی امروز به راحتی می‌توانیم قضاوت کنیم بازنده این بازی عربستان بود و ملت یمن با مقاومتشان در این سطح استراتژیک، برنده این جریان بودند.

وی با اشاره به ترابری هوایی از طریق عمان گفت: فکر می‌کنم که نزدیک‌ترین جا به یمن جیبوتی باشد و شاید بتوانیم از این طریق کمک‌هایمان را سریعتر انجام دهیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی با بیانه اینکه به زودی سفری به دمشق خواهد داشت، ادامه داد: ایران بهتر است حداقل یکی دو تا بیمارستان صحرایی در صنعا و صعده برپا کرده و به نجات مجروحین کمک کند که البته اقدامات اولیه انجام شده است.

وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد امکان تمدید آتش بس یمن خاطر نشان کرد: احتمالش بالا است و عربستانی‌ها هم از این کاری که کرده‌اند به شدت پشیمان هستند. 

انتهای پیام/

برچسب ها: سخنگو ، بروجردی ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار