شهردار تهران گفت: سلامت در تهران باید متوازن توزیع شود و در بحران‌های شهر تمرکز و بررسی بیشتری صورت گیرد.

به گزارش   خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران ، محمد باقر قالیباف شهردار تهران در یکصد و پنجاه و دومین جلسه علنی شورای شهر که امروز (سه شنبه) در تالار شورا برگزار شد، با اشاره به لزوم توزیع نرمال سلامت در تهران اظهار کرد: موضوع سلامت به عنوان یکی از ماموریت‌های مهم شهری است و این سابقه 10 ساله در شهرداری تهران دارد، به طوریکه در 374 محله و در بخش خانه‌های سلامت پیشتاز هستیم و البته که سلامت یکی از دغدغه‌های مهم مجموعه مدیریت شهری است و وزیر در شورا نقطه عطفی برای پیشرفت اهداف سلامت در شهر است.

وی افزود: در سه حوزه باید کارهای جدی و اساسی انجام دهیم که یکی از آن بحران‌ها بحث بیمارستان‌های فرسوده است که غریب به 70، 80 سال از عمر آن‌ها می‌گذرد و بخشی از بیمارستان‌ها غیر استاندارد هستند و بهتر است که تغییر کاربری داده شود و یا به بیمارستان دیگری با امکانات بهتری تبدیل شوند.

شهردار تهران ادامه داد: توزیع نرمال در ساخت بیمارستان‌ها نداریم، به طوری که شرق و جنوب تهران محروم از این خدمات سلامت هستند اما غرب بیمارستان‌های بسیار مجهز و خوبی را در خود جای داده است.

قالیباف با اشاره به معضل زیست محیطی شهر تهران تصریح کرد: در بحث نوسازی بیمارستان‌ها و مدیریت بحران و زیر ساخت‌های بیمارستانی باید به صورت جدی ورود کنیم و این امر را جزو اولویت‌ها قرار دهیم و فاضلاب‌های نا ایمن را ساماندهی کنیم.

وی افزود: در بحث کارهای روزمره مردم نباید مسئولیت را به دستگاه و ارگان خاصی سپرد، چرا که سلامت جزو وظایف تمام مسئولان شهری و مسئولان سلامت است و باید الگوهای جدیدی را در این زمینه مدون کنیم و تقسیم کار مناسبی را بین شهرداری و وزارت بهداشت انجام دهیم، چرا که این جزو وظایف انسانی ما است.

شهردار تهران ادامه داد: در بخش همراه سرا نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

قالیباف تصریح کرد: در بخش تحقق مدیریت یکپارچه شهری باید همکاری خوب و نزدیکی بین خانه‌های سلامت و بهداشت و درمان و آموزش انجام شود و به طوری اختیارات غیر حاکمیتی را نیز به شهرداری تهران برای تحقق این مهم انجام دهیم.

قالیباف در پایان گفت: با تعامل خوب و موثر می‌توانیم بخشی از مشکلات را بر طرف کنیم و نباید ضعف مدیریتی و عدم هماهنگی را به این مسئله وارد کنیم و باید هرچه سریعتر در بخش سلامت پایش مواد غذایی نیز به صورت جدی ورود کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: شهردار ، قالیباف ، شورا ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار