مشاور امور بانوان وزیر کشور گفت: متاسفانه عنوان مشاور زنان صرفا انشایی بوده و کار کارشناسی در این باره انجام نشده است.

عنوان مشاور زنان صرفا انشایی استبه گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، فهیمه فرهمندپورمشاور امور بانوان وزیر کشور  امروز سه شنبه در یازدهمین نشست معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با مشاوران زن وزرا با اشاره به اینکه 180 زن در پست مشاور امور زنان و خانواده فرمانداران حضور دارند، گفت: متاسفانه این عنوان صرفا انشائی بوده و کار کارشناسی در این باره انجام نشده است.

وی در ادامه افزود: این مساله در دولت قبل اتفاق افتاد بدون اینکه هیچ پستی برای آن تعیین شده باشد.

وی ادامه داد: حدود 180 نفر وجود دارند که در فرمانداری ها از سایر دستگاه ها مامور شده اند، در حالیکه هیچ ارتباط استخدامی ندارند، بنا بر این از معاونت توسعه و منابع انسانی وزارت کشور درخواست کردیم نسبت به وضعیت این افراد تعیین تکلیف شود.

فرهمندپور افزود: حوزه بانوان وزارت کشور در ساختاری مرکزی در ستاد فعالیت دارد و 31 دستگاه تابعه در 31 استان دارد.

وی گفته وی، مسوولیت حوزه بانوان را مشاور وزیر برعهده دارد و بر اساس آمار موجود حدود 235 نفر در قالب مدیرکل معاون مدیر کل کارشناس مسوول و کارشناس حوزه خانواده در این 31 استان فعالیت می کنند.

مشاور امور بانوان وزیر کشور درباره گزارش عملکرد حوزه بانوان این وزارتخانه افزود: انجام تکلیف ابلاغی به وزارت کشور درمورد سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص جمعیت، تدوین گزارش تحلیلی از حوزه زنان در قالب محورهای هشت گانه و نهایی سازی سند راهبردی امور زنان و خانواده از جمله فعالیت های حوزه بانوان وزارتخانه است.

ساختار و تشکیلات منابع انسانی را از دیگر فعالیت هایی بود که فرهمندپور به آن اشاره کرد و گفت: بازنگری و به روزرسانی شرح وظایف، تهیه بانک اطلاعاتی و ساماندهی منابع انسانی امور زنان و خانواده ستاد و صف و ارائه راهکارهای ارتقا و بهبود ساختار و تشکیلات از جمله فعالیت هایی است که در این زمینه صورت گرفته است. 

وی به فعال سازی کارگروه تشکیل تحکیم و تعالی خانواده بمنظور اثربخشی آن در راستای اجرای مصوبات شورای اجتماعی کشور اشاره کرد و گفت:عملیاتی سازی برنامه های ابلاغی معاونت امور زنان و خانواده در استان ها، راهبری و بهبود مدیریت عملکرد دفاتر استانی و بررسی تحلیلی درخصوص قوانین، لوایح، مصوبات و سیاستگذاری های کلان حوزه زنان و خانواده مانند سند ملی حقوق کودک و بیمه زنان خانه دار از جمله موضوعاتی است برنامه هاست. 

وی همچنین به توسعه سرمایه اجتماعی و بهینه سازی فعالیت های سازمان های مردم نهاد در حوزه زنان و توسعه همکاری های علمی و پاسداشت ترویج فرهنگ اسلامی - ایرانی به عنوان دیگر فعالیت های حوزه بانوان وزارت کشور اشاره کرد. 

فرهمندپور در ادامه به ارائه گزارشی درباره نمایشگاه های نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار که با تاکید بر اقتصاد مقاومتی در بهمن 93 برگزار شد و همچنین گزارشی درخصوص تدوین سند ملی امنیت بانوان و کودکان در روابط اجتماعی که موضوع ماده 227 برنامه پنجم توسعه است،پرداخت.

انتهای پیام/
برچسب ها: مشاور ، زنان ، وزارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار