مشاور وزیر و معاون مرکز امور اجتماعی و فرهنگی کشور با بیان اینکه 10 درصد از زندانیان را زنان تشکیل می دهند گفت: براساس استاندارد جهانی ورودی زندانیان کشور بیش از حد نرمال است.

  
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، رضا محبوبی مشاور وزیر و معاون مرکز امور اجتماعی و فرهنگی کشور در هفتاد و دومین جلسه شورای اجتماعی کشور که امروز سه شنبه در ساختمان پیامبر اعظم وزارت کشور با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد با بیان اینکه وضعیت زندانیان و تحلیل جامعه شناختی در دستور کار وزارت کشور قرار گرفته است اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت خانواده زندانیان جز مهمترین مسائل در وزارت کشور محسوب می شود.
وی ادامه داد: تبادل اطلاعات، اخبار و تحلیل رویدادهای اجتماعی و فرهنگی ، گزارش وضعیت اجتماعی – فرهنگی زندان‌ها و مسائل و مشکلات خانواده و زندانیان توسط سازمان زندان‌ها و اقدامات امینی و تربیتی کشور و همچنین پیگیری مصوبات قبلی شورا در خصوص سکونت‌گاه‌های غیر رسمی جز برنامه های امروز شورا بوده است.
محبوبی تصریح کرد: در حال حاضر آماری که در خصوص زندانیان به دست ما رسیده بر اساس مقایسه با سرانه ها در آسیا و دنیا ، ورودی زندانیان کشور بیش از حد استاندارد است.
مشاور وزیر و معاون مرکز امور اجتماعی و فرهنگی کشور، براساس آمارها 500 هزار زندانی در کشور داریم که 200 هزار از آنها بصورت ثابت در زندان ها به سر می برند و همچنین 10 درصد از این آمار را زنان تشکیل می دهند.
در ادامه این جلسه مشاور وزیر و معاون مرکز اجتماعی کشور نیز با اشاره به اینکه 20 درصد از خانواده زندانیان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند گفت: باید دستگاه قضایی به اعمال عدالت قضایی توجه بیشتری داشته باشد.

رضا محبوبی افزود: درجلسه امروز شورای اجتماعی از آموزش و پرورش خواسته شد که با تحت پوشش قرار دادن فرزندان زندانیان از ترک تحصیل آنان جلوگیری کند؛ چرا که تعداد زیادی از این دانش آموزان ترک تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه پس از ارائه گزارش رئیس سازمان زندان‌ها در جلسه امروز تصمیم‌هایی اتخاذ شد، گفت: توجه به ماده 2011 قانون برنامه پنجم توسعه و ماده 211 قانون پنجم توسعه، یکی از این تصمیمات بود و باید از ظرفیت‌های قانونی معین شده در این قانون برای رسیدگی به خانواده زندانیان استفاده کنیم.

مشاور وزیر کشور گفت: آیین نامه اجرایی ماده 79 قانون مجازات اسلامی نیز باید مورد توجه قرار گیرد و در این قانون به مجازات‌های جایگزین و حبس اشاره شده است و این آیین نامه شهریور ماه سال گذشته تصویب شد.

محبوبی افزود: امروز دستورالعمل اصلی شورای اجتماعی کشور موضوع زندانیان و خانواده آنها بود البته پیش از دستور سه خبری که انعکاس اجتماعی زیادی داشت مطرح شد، این سه خبر شامل سگ کشی در شیراز،‌ شعارهای مطرح شده در جریان راهپیمایی روز کارگر اعم از پلاکارد و شعارهای شفاهی درباره نقش اتباع بیگانه در بازار کار و موضوع اپیلاسیون در قزوین بود.

برچسب ها: زنان ، مشاور وزیر ، ثابت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار