تازه‌ترین نمایشگاه در حال برگزاری، از کارهای حسینعلی ذابحی ؛ نقاش پیشکسوت عرصه‌ی هنر در گالری هور بر پا است.

حسینعلی ذابحی پیشکسوت عرصه نقاشی در گفتگو با خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران، در خصوص سبک کاری خود در این نمایشگاه گفت: سبک کلی من اکسپرسیونیسم ( هیجان نمایی ) است و با کشیدن پرتره به این سبک، سعی می‌کنم تیپ‌های مختلف را نشان بدهم و در اصل در این نوع کارها نوعی شخصیت‌شناسی نهفته است که بر پایه‌ی تصویر است که از آن چهره خلق شده است.

وی با اشاره به حس نیروی خاصی که در هنرمند وجود دارد افزود: شکل‌‌گیری کارها و آثار هر فرد مقدار زیادی به بینش و نگاه وی به زندگی بستگی دارد، همچنین نیروی معنوی و نوعی جوشش درونی در هنرمندان ایجاد می‌شود که از ملاحظه‌ی آن نیز با تجربیات فنی است که باعث خلق اثر می‌شود.

ذابحی تصریح کرد: این نیرو به نوعی در همه وجود دارد که با تقویت و تمرین، بیدار و زنده می‌شود؛ همانطور که متفکری در این راستا می‌گوید: اگر کسی کار کند، نقاش خوبی می‌شود؛ پس این پشتکار و تلاش هر کسی است که می‌تواند استعدادها و قدرت‌های نهفته در او را شکوفا و زنده کند.

این نقاش در پایان خاطرنشان کرد: به طور کلی مسئولان توجه خوبی به هنرمندان در شاخه‌های مختلف هنر ندارند، همچنین به علت نبود برنامه ریزی درست فیلمی از جوانان مستعد و توانمند از هنر نا امید و دلسرد می‌شوند.

حسینعلی ذابحی ، متولد سال 1324، فارغ‌التحصیل رشته‌ی نقاشی از هنرستان هنرهای زیبا و همچنین دارای فوق‌لیسانس این رشته از دانشکده‌ی هنرهای زیبای پاریس است.

وی حدود 50 سال است که آثار خود را در نمایشگاه‌های مختلف به نمایش می‌گذارد، از سبک‌های کاری او می‌توان به رئالیسم، آبستره و سورئالیسم اشاره کرد.

تازه‌ترین نمایشگاه وی ، از 18 اردیبهشت تا 12 خرداد ماه در گالری هور، واقع در خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، پلاک 16 بر پا است.

علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت 15 تا 19 به این عمل مراجعه کنند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار