سالاری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد:

ساخت و ساز حرفه‌ای باید رایج شود/ با به کار گیری مجریان صوری مخالفیم

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی گفت: ساخت و ساز حرفه ای باید رواج پیدا کند و با به کارگیری مجریان صوری تا تعیین تکلیف نهایی عدم اشتغال آن‌ها در مکان مخالفیم.

ساخت و ساز حرفه‌ای باید رایج شود/ با به کار گیری مجریان صوری مخالفیممحمد سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار خانواده باشگاه خبرنگاران، با اشاره به واکنش نظام مهندسی در رابطه با  تصمیم اخیر کمیسیون معماری و شهرسازی اظهار کرد: شورای اسلامی شهر تهران به دنبال ساخت و ساز حرفه‌ای در شهر تهران است و  در فرآیند برنامه ریزی میان مدت و بلند مدت باید متراژهای زیر هزار متر هم مجری ذیصلاح داشته باشد و افرادی که در فرآیند ساخت و ساز هستند باید هم به لحاظ تحصیلات و سابقه دارای تجربه باشند.

وی افزود: در حال حاضر ساختمان‌های بالای متراژ 2 هزار متر مجری ذیصلاح مهندس ناظر محاسب مهندس مکانیک، دارند اما شهروندان گلایه‌هایی را حتی در متراژ‌های بالای دو هزار متر برای به کارگیری مهندس مجری و مهندس ناظر داشتند و اگر کسی مجری باشد دیگر نمی‌تواند به عنوان ناظر مشغول به کار باشد و تا در نظر گرفتن مجری، ناظر سرمایه های ملی و نیروی انسانی بسیار معطل می ماند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی با بیان اینکه متراژهای زیر دو هزار متری مجری نداشته است، تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی به یک باره اعلام کرد که مجری برای متراژهای زیر دو هزار متر نیز ضرورت دارد که این مسئله در آستانه انتخابات هیأت مدیره نظام مهندسی، شائبه‌هایی را ایجاد کرد و رویکرد تبلیغاتی به خود گرفت.

سالاری با اشاره به دغدغه اعضای شورا در این رابطه افزود: شورای شهر تهران به نمایندگی از مردم جلساتی را تشکیل دادند و نهاد تصمیم گیر در این  زمینه را  کمیته 5نفره اعلام کردند که این کمیته متشکل از معاون وزیر، معاون استاندار، مدیر کل شهرسازی استان تهران و رئیس سازمان نظام مهندسی است که البته هیچ کدام از این اعضا با طرح مجری برای متراژهای زیر دو هزار متر موافق نبودند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی با اشاره به مشکلات بسترسازی و به کار گیری ظرفیت ناظر و مهندس تصریح کرد: آمار و ارقام متفاوتی  مبنی بر ظرفیت بالای ناظر و مهندس و انجمن های صنفی اعلام شده است که اگر بیمه‌ برای آ‌ن‌ها لحاظ می‌شود در جای دیگری نمی‌تواند موجب قانون مجری باشند چرا که باید 8 ساعت در طول ساخت و ساز حضور دائم در محل پروژه داشته باشد و این امر باعث شد تا با تشکیل مجموعه جلسات از کمیته 5 نفره درخواست کنیم تا شفاف سازی مجریان صوری، به مدت شش ماه  تا یک سال در متراژهای زیر دو هزار متر مجری به کار گرفته  نشود.

وی با اشاره به تعریف صحیح ساخت و ساز حرفه‌ای بیان کرد: مهندس باید در ساخت و ساز حرفه ای در محل مقیم باشد، به این منظور کمیته 5نفره در چند روز آینده به کارگیری مجری ذیصلاح را در متراژ‌های زیر دو هزار متر منتفی اعلام  می‌کند تا ظرفیت‌های لازم برای مجری واقعی ایجاد شود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی تاکید کرد: اعضای شورا موافق جدی به کارگیری مجری در متژارهای زیر هزار متر هم هستند اما باید مجری واقعی باشد و از رواج مجری صوری جلوگیری کنیم.

سالاری در پایان گفت: واکنش اخیر نیز تنها به دلیل بعضی از شرکت‌های منفعت طلب است چرا که سازمان نظام مهندسی نیز با مجریان صوری مخالف است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار