در مراسم افتتاحیه نمایش «در اعماق»؛

بغضی که برای مصطفی عبداللهی شکسته شد

مصطفی عبداللهی در زندگی‌اش سختی بسیاری کشیده اما مردانه در برابر مشکلات ایستادگی کرد.

به گزارش خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران، شب گذشته مراسم افتتاحیه نمایش «در اعماق» با حضور خانواده مصطفی عبداللهی، میکائیل شهرستانی کارگردان، قطب الدین صادقی، بهزاد فراهانی، فرهاد تجویدی، محمودرضا رحیمی، کاظم هژیرآزاد، آتش تقی پور و جمعی دیگر از هنرمندان در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

بغضی که برای مصطفی عبداللهی شکسته شد

قطب الدین صادقی کارگردان و نمایشنامه نویس در مراسم افتتاحیه نمایش «در اعماق» با تأکید بر رفاقتی که با مصطفی عبداللهی داشت، عنوان کرد: سی سال پیش در میان شرایط جنگ به ایران بازگشتم و مصطفی عبداللهی اولین کسی بود که شناختم و این شانس را داشتم در کنارش کلاسهایی را داشته باشم چرا که او و میکائیل جزو اولین کسانی بودند که به  گروه هنر پیوستند و 70 نمایش با یکدیگر کار کردیم و مصطفی در 30 اثر نقش فعالی داشت.

وی ادامه داد: نقطه شروع دوستی من و مصطفی تعریف‌های مشترک از هنر و دیدگاه‌های اجتماعی بود و او دارای سجایای اخلاقی بزرگ است. صدایش  گرما دارد و با وقار رفتار می‌کند.

بغضی که برای مصطفی عبداللهی شکسته شد

صادقی عنوان کرد: او بسیار در زندگی‌اش سختی کشیده است. در شرایطی مجبور شد راننده تاکسی باشد. در واقع وی جزو 60 نفری بود که دولت قبلی حقوقش و بیمه‌اش را قطع کرد اما او با تمام مردانگی‌اش ایستادگی کرد. مصطفی در خدمت فرهنگ این سرزمین است و حق این همه سختی را نداشت.

قطب الدین صادقی با بغضی که بر گلو داشت در پایان گفت: از خداوند طلب سلامتی برایش می کنم و امیدوارم قدرت روحی همه‌ی ما موجب خلاصی‌اش از این بیماری شود و دوباره پیش ما برگردد.

در ادامه میکائیل شهرستانی با قرائت متنی و سخنان کوتاهی، مطرح کرد: این مراسم در شأن مصطفی نیست و این نمایش درحال بی هوشی مصطفی در بیمارستان آماده شد و باعث افتخار من است که سالها در کنار او حضور داشتم.

بغضی که برای مصطفی عبداللهی شکسته شد

بنابر این گزارش مصطفی عبداللهی کارگردان این اثر سالهاست با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کند و با وجود بیماریش سال گذشته این اثر نمایشی را در جریان سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به روی صحنه برد و حالا به دلیل اوضاع جسمانی در بیمارستان بستری شده و نتوانست این اثر را برای اجرای عموم در تالار اصلی تئاتر شهر کارگردانی کند البته میکائیل شهرستانی کارگردانی را بر عهده گرفت و دیشب علاوه بر آرزوی سلامتی برای مصطفی عبداللهی نشان ویژه مجموعه تئاتر شهر به خانواده مصطفی عبداللهی اهدا شد.

گفتنی است بعد از پایان مراسم، نمایش «در اعماق» برای تماشاگران به روی صحنه رفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار