سرکنسول فدراسيون روسيه در اصفهان توسعه همکاری اقتصادی بين استان اصفهان و روسيه را خواستار شد.

توسعه همکاری اقتصادی میان روسیه و استان اصفهانبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ ايوگني کوليش در نشست  با عضو هيات رييسه  اتاق بازرگاني و صنايع و معادن اصفهان با بيان اين مطلب گفت:روسيه مي تواند شريک تجاري خوبي براي استان اصفهان شود و روابط اقتصادي روسيه با استان اصفهان چندين قرن سابقه دارد و راه اندازي   ذوب آهن اصفهان و نيروگاههاي برق  از جمله اين همکاري هاست. 

سرکنسول فدراسيون روسيه در اصفهان با بيان اينکه توليد کنندگان محصولات کشاورزي اصفهان مي توانند توليدات خود را به روسيه صادر کنند گفت: اين کشور نيازمند محصولات کشاورزي از جمله ميوه و سبزيجات  است. 

کوليش  خواهرخواندگي اصفهان با سن پترزبورگ را فرصتي مناسب براي توسعه همکاري هاي اقتصادي بين اين دو شهر دانست و گفت:در راستاي عقد خواهرخواندگي دو شهر مي توان حجم مبادلات اقتصادي در دو بخش کالا و خدمات فني و مهندسي راافزايش داد.

سرکنسول فدراسيون روسيه با اشاره به سفر هيئت فرهنگي و تجاري سن  پترزبورگ روسيه در پاييز  امسال به اصفهان گفت:اين هيئت  به سرپرستي استاندار سن پترزبورگ با هدف بررسي همکاري هاي اقتصادي به اصفهان سفر مي کند.

 عضو هيات رييسه اتاق اصفهان در اين نشست  با بيان مسايل و مشکلات فعالان اقتصادي در تجارت با روسيه گفت:نقل و انتقال بانکي براي فعالان اقتصادي يکي از مهمترين مسايل و موانع توسعه مبادلات تجاري ايران با روسيه در سالهاي گذشته بوده است.

 قاسمعلي جباري افزود:خيلي از کالاهاي بازرگانان اصفهاني در آستارخان روسيه به دليل مشکلات بانکي بلوکه شده است و اجازه ترخيص ندارند و دولت روسيه براي اين مساله بايد راهکاري پيدا کند.

 وي گفت: بازرگانان ايراني براي تجارت با روسيه مجبورند از طريق چين اعتباري در بانک هاي دوبي ايجاد کنند و پس از تبديل ريال به کوان و کوان به دلار اقدام به معامله با روسيه کنند که هزينه اي بيش از 10 درصد براي اين انتقال بايد پرداخت کنند.

علي نادري مشاور اتاق بازرگاني و صنايع و معادن اصفهان به علاقه مندي فعالان اقتصادي استان اصفهان با روسيه اشاره کرد و گفت: صنايع غذايي ،نفت ، گاز و پتروشيمي و نساجي و بسياري از بخش هاي ديگر  مي تواند  زمينه همکاري بين دو کشور  باشد.

احمد سيفي کارشناس دفتر نمايندگي وزارت امور خارجه در استان اصفهان هم  در اين نشست  با اشاره به برگزاري سالانه کميسيون همکاري هاي اقتصادي ايران و روسيه گفت: اتاق بازرگاني مي تواند نمايندگاني در اين کميسيون با هدف بررسي فرصت هاي تجاري دو کشور داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار