درصفحات اجتماعی امروز روزنامه‌های کشور موضوع دردسرهای آلودگی آب های جاری و 2 جنایت درنزاع بچگانه طایفه پیگیری شد.

به گزارش خبرنگاردنیای ارتباطات باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه جام جم درگزارشی باعنوان "دردسرهای آلودگی آب‌های جاری" نگاهی به وجود فلزات و حلال‌های موجود در مصارف صنعتی در رودخانه‌ها و دریاها و از بین رفتن آبزیان پرداخته و دراین باره می‌نویسد: فلزات و حلال‌های موجود در مصارف صنعتی با ورود به رودخانه‌ها و دریاها باعث کم شدن جمعیت آبزیان و از بین رفتن آنها می‌شود. به طوری که ممکن است روزی فرا رسد که تمام آب‌های زمین آلوده شده وزندگی موجودات زنده ازجمله انسان‌ها رامورد تهدید قرار گیرد. بانگاهی به آمارها وپژوهش‌های انجام شده متوجه می‌شویم که این یک مشکل واقعی است که نباید ازکنار آن بی‌توجه بگذریم.

این روزنامه درادامه به موضوعاتی همچون دلایل آلودگی آب رودخانه‌ها و دریاها، وجود فاضلاب‌ها در رودخانه و دریاها، آلوده شدن رودخانه‌ها، دریاچهها و تالاب‌ها، نقش آلوده کننده‌های شیمیایی در آینده آبزیان وموجودات زنده گیر،وجود فاضلاب و هرز‌اب‌ها در رودخانه‌ها و دریاها، آثار مخرب آلودگی آب، مرگ آبزیان وازبین رفتن ز‍نجیره غذایی، هزینه اقتصادی گزاف، لزوم پیشگیری از آلوده شدن آب‌هاو.....اشاره می‌کند.

"ناکارآمدی بیمه های تکمیلی درشرایط اورژانسی "و"تهران تا3سال آینده 200ایستگاه مترو خواهد داشت"موضوعات دیگری است که روزنامه جام جم درصفحه اجتماعی امروز خود آن راب ررسی کرده است.

اما از این خبر بگذریم وسری به گروه شوک روزنامه ایران بزنیم که اخبارحوادث را به صورت ویژه پوشش میدهد "2جنایت درنزاع بچگانه 2طایفه" موضوعی است که درایران تازگی ندارد و متاسفانه هر از چندگاهی مشکلاتی از این دست در کشور بوجود می آید.

اختلافات طایفه‌ای دردنیای امروز جای ندارد بزرگان باید درس اتحاد زندگی را به جوانان بیاموزند  اما با این وجود خبری ازنزاع دو طایفه درجیرفت با دو کشته و یک زخمی موضوع مهمی است؛ در پی انتشار خبر درگیری دو طایفه در روستای باغباغوئیه جیرفت با صدور دستور قضایی برای دستگیری عاملان این حادثه به نیروهای نظامی و پلیس، این افراد دستگیر و با آنها به شدت برخورد قانونی شد.

ازحال وهوای حوادث که بیاییم بیرون به روزنامه هفت صبح می‌رسیم که درصفحه زیرآسمان شهر خود موضوع برخورد دوباره گشت‌های امنیت اخلاقی را مورد بررسی قرار داده است. روزنامه نگار می‌نویسد؛ آغاز به کار دوباره گشت‌های امنیت اخلاقی و برخورد پلیس بابد پوششی وکشف حجاب در بزرگراه‌های تهران حاکی ازاین است که نیروی انتظامی به طوری جدی با مقوله بی‌حجابی برخورد می‌کند.

درادامه نیز این روزنامه درصفحه‌های تازه‌های دانش وفناوری و حوادث خود به موضوع‌های "تلویزیون‌های هوشمند اما ناکارآمد"،"قتل بر سر بدهی دومیلیون تومانی"و"قمه کشی در دهمین روزهایی از زندان"اشاره می‌کند.

 روزنامه همشهری که روزنامه آخر ما است، در صفحه شهری خود موضوع "مترو در ایستگاه 91؛ سه سال دیگر به ایستگاه 200 می‌رسیم" را مورد بررسی قرار داده است.

روزنامه نگار می‌نویسد؛ ایستگاه مترو میدان جهاد "فاطمی" که به نام شهدای رسانه نام‌گذاری شده است، روز گذشته با حضور شهردار تهران و دیگر مدیران شهری در امتداد خط سه مترو تهران به بهره‌برداری رسید تا ایستگاه شماره 91 در پی وعده شهرداری تهران مبنی بر افتتاح یک ایستگاه مترو در هر ماه از سال جاری در اختیار شهروندان تهرانی قرار بگیرد، به طوری که شهردار تهران وعده احداث 200 ایستگاه مترو در سه سال آینده را به شهروندان تهرانی داده است.

در ادامه این گزارش، نویسنده به مطالبی همچون سهم 10 درصدی دولت از توسعه مترو، مترو و صرفه‌جویی‌های کلان و ... اشاره می‌کند.

"گسترش روابط تهران و تفلیس با امضای تفاهم نامه خواهر خواندگی" و "بررسی بزرگراه طبقاتی صدر به دست دانشمندان مهندسی زلزله جهان" از دیگر موضوعاتی است که این روزنامه منتسب به شهرداری تهران در صفحه شهری امروز خود به آنان پرداخته است.

انتهای پیام/


برچسب ها: صفحات ، اجتماعی ، پیشخوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار