یگان حفاظت محیط زیست بندرماهشهر –هندیجان لاشه دورأس کل را از دو شکارچی کشف و ضبط نمودند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛ رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندر ماهشهر –هندیجان گفت : یگان حفاظت محیط زیست این اداره پس از کسب اطلاعات از سوی دوستداران محیط زیست درخصوص خرید و فروش اجزای حیوانات وحشی در یکی از روستاهای تابع هندیجان در یک عملیات شبانه موفق به کشف لاشه دو رأس کل کوهی وحشی و دستگیری  متخلفین شدند و متخلفین جهت پیگیری مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

ایرج سلیمانی افزود : دركل و بزها، نرها كه كل ناميده مي‌شوند شاخ‌هاي بنلد و شمشير مانندي دارند (بلندترين شاخ مربوط به پناهگاه حيات‌وحش بيستون است كه 152 سانتي‌متر طول دارد و ركورد جهان محسوب مي‌شود). بر روي شاخ‌ها گره‌هايي وجود دارد كه مشخص كننده رشد ساليانه و سن حيوان است. شاخ بزها نسبت به شاخ كل‌ها بسيار كوتاه‌تر است.

رشد شاخ در سال‌هاي اوليه زياد است ولي معمولاً از حدود هفت سالگي به بعد كم مي‌شود. در فصل زمستان رشد شاخ‌خا تقريباً متوقف مي‌گردد ولي گره‌ها رشد مي‌كنند و بزرگ مي‌شوند. رنگ موها در بزها و كل‌هاي جوان قهوه‌اي متمايل به خاكستري و دركل‌هاي مسن به خصوص در فصل زمستان نخودي رنگ است.

كل‌هاي بالغ ريش بلند و سياهي دارند و بر روي پشت و شانه آنها نوار تيره‌اي وجود دارد كه در ناحيه سينه پهن شده و به صورت طوق در مي‌آيد. رنگ موهاي جلوي دست‌ها و پاها و موهاي دم سياه رنگ است. همچنين در جلوي دست‌ها ناحية بدون مو و پينه مانندي وجود دارد.

كوتاه بودن دست و پا، سنگين بودن قسمت جلويي بدن و ساختمان خاص سم‌ها، آنها را قادر ساخته كه به آساني در شيب‌هاي تند مناطق صخره‌اي تردد نمايند.


انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.