مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مرکز گفت: 40هزار خانواده زندانیان نیازمند در کشور وجود دارد که متاسفانه تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی قرار ندارند.

به گزارش خبرنگار قضایی باشگاه خبرنگاران،40هزار خانواده نیازمند، تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند محسن نصیری مدیر عامل انجمن حمایت زندانیان مرکز،‌ روز سه شنبه در سیزدهمین مجمع عمومی انجمن حمایت زندانیان مرکز که در سالن ولایت دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه در سطح کشور 100 هزار خانواده نیازمند زندانی وجود دارد اظهار کرد: مجموعا 150هزار خانواده زندانی  در سطح کشور داریم که از این تعداد 100 هزار خانواده ، خانواده نیازمند هستند که 40 هزار خانواده نیازمند زندانی تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی قرار ندارند.

مدیر عامل انجمن حمایت زندانیان مرکز، ادامه داد: 25 هزار خانواده تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان و 32 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و 3 هزار خانواده دیگر نیز تحت پوشش سایر نهادها قرار دارند.

نصیری تصریح کرد: در سال 93 در استان تهران 240 زندانی رد مال توسط این انجمن آزاد شده‌اند که مبلغ 240 میلیارد و 132 میلیون و 768 هزار و 217 ریال برای کمک به آزادی این قشر از زندانیان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه انجمن حمایت زندانیان مرکز در دو بخش کمک به خانواده زندانیان و همچنین کمک به زندانیان پرداخت‌هایی داشته‌اندگفت: انجمن حمایت زندانیان مرکز در سال 93 در بخش هزینه‌ای مسکن، هزینه‌های تحصیلی ، سید کالا و پرداخت عیدی،‌آموزش مهارت‌های زندگی و فنی، مبلغ 14 میلیارد و 819 میلیون و 266 هزار ریال کمک کرده است.

مدیر عامل انجمن حمایت زندانیان مرکز ادامه داد: انجمن حمایت زندانیان مرکز در سال 93 در استان تهران مبلغ 57 میلیارد و 959 میلیون و 771 هزار و 835 ریال تسهیل کرده است که از این مقدار مبلغ 11 میلیارد و 57 میلیون و 320 هزار و 555 ریال کمک های مردمی بوده است.

نصری در پایان گفت: برای سال 94 ، 5 راهبرد از جمله آگاه سازی و دادن شناخت به خانواده زندانیان، توانمندسازی فکری، فرهنگی و اقتصادی خانواده زندانیان، تعامل با موسسات مردم نهاد و خیریه‌ها ، استفاده از ظرفیت مجموعه‌ها و  تشکل‌های دولتی و غیر دولتی و ساماندهی خیرین  و هدفمند کردن فضای مردمی پیش بینی شده است که با توجه به این راهبردها و شرایط و مشکلاتی که خانواده زندانیان دارند امیدواریم بتوانیم از این طرفیت‌های جامعه برای کمک به این قشر بهره‌ لازم را ببریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار