شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد باراک اوباما روز گذشته با مشاوران ارشد خود درباره اوضاع عراق و استراتژی مبارزه با داعش گفتگو کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، شورای امنیت ملی آمریکا وابسته به کاخ سفید اعلام کرد: باراک اوباما روز گذشته با مشاوران ارشد خود درباره اوضاع عراق و استراتژی مبارزه با داعش گفتگو کرد.

رئيس جمهور آمريکا روز گذشته تامين تسليحات و آموزش سريع تر قبايل عراقي را ارزيابي کرد و يک ضد حمله سريع را براي بازپس گيري شهر رمادي در غرب عراق خواستار شد.

آليستر باسکي سخنگوي شوراي امنيت ملي آمريکا در مصاحبه با فرانس پرس گفت :« ما در حال بررسي بهترين راه براي حمايت از نيروهاي زميني محلي در استان الانبار عراق از جمله سرعت بخشيدن به آموزش و تجهيز قبايل محلي و حمايت از عمليات زميني تحت رهبري عراق براي بازپس گيري رمادي هستيم.»

اوباما همچنین نشستي را با وزيران امور خارجه ، دفاع و سوزان رايس، مشاور امنيت ملي خود و جان برنان رئيس سازمان جاسوسی آمريکا (سيا) برگزار کرد تا راهکارهای مقابله با داعش را بررسی کند.

باسکي افزود در حال حاضر هيچ بازنگري در راهبرد آمريکا در عراق وجود ندارد و تنها کمک به قبايل سني عراقي مطرح است. کاخ سفيد خواستار آن است که اين گروه ها تحت فرماندهي و کنترل قاطع ارتش عراق باشند.

انتهای پیام/
برچسب ها: داعش ، اوباما ، عراق ، سوریه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار