عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی ضربه بزرگی بر اقتصاد ایران با خروج ارز از کشور وارد می‌کند و باعث بیماری‌های پوستی در مردم می‌شود.

مجلس آمار دقیقی از قاچاق لوازم آرایشی نداردسلیمان عباسی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مضرات قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی به ایران اظهار کرد: دو مسئله مهم و عمده‌ای در قاچاق و واردات محصولات غیر مجاز لوازم آرایشی و بهداشتی وجود دارد که موجب خروج ارز از کشور، ورود کالاهای غیر استاندارد، به خطر افتادن سلامت مردم، آسیب رسیدن به پوست افراد و بروز بیماری‌های پوستی می‌شود و از مهمترین عوارض قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی به شمار می رود.

وی در خصوص نهادها و سازما‌ن‌های دخیل در امر پیشگیری از قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی افزود: نهادها و سازمان‌هایی همچون سازمان مبارزه با قاچاق کالا، سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت و درمان کشور موظف هستند تا از ورود لوازم آرایشی و بهداشتی به ایران جلوگیری کنند.

عباسی در ادامه تصریح کرد: باید با افرادی که لوازم آرایشی و بهداشتی بدون مجوز وارد کشور می‌کنند، برخورد قانونی شود.

وی با تاکید بر اینکه نظارت بر قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی بر اساس صدور آئین نامه‌های مجلس شورای اسلامی تعیین می‌شود، گفت: دستگاه‌های مربوطه با قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی موظف هستند بر اساس آئین نامه مجلس شورای اسلامی با متخلفان و وارد کنندگان قاچاق کالا برخورد قانونی کنند و باید کالاهای قاچاق توبیخ و مجازاتی طبق نوع مواد قاچاق و میزان مواد وارداتی غیر مجاز برای این افراد در نظر گرفته شود.

عباسی عنوان کرد: مجلس وارد مسائل ریز نمی‌شود، بلکه کسانی که بدون مجوز اقدام به قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی می‌کنند، بر حسب آئین نامه داخلی سازمان مبارزه با قاچاق کالا با آن‌ها برخورد می‌شود و اینکه به وارد کنندگان کالا مجوز داده شود یا نه، در حیطه و اختیارات سازمان مبارزه با قاچاق کالا است.

 وی در پایان در خصوص آمار قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی اظهار بی اطلاعی کرد و گفت : آمار دقیقی از ورود محصولات آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در ایران در دست نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار