رئیس جمهور با مورد خطاب دادن مردم آذربایجان گفت: هیچکس نمی‎تواند با احساسات مردم بزرگ ایران، آنهم مردم قهرمان آذربایجان بازی کند، اگر کسی در حادثه تبریز مقصر باشد، تردید نکنید دولت با همه توان برای تنبیه او ایستادگی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، دکتر حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در هفدهمین سفر استانی خود در ورزشگاه تختی شهر تبریز با مردم خونگرم این شهر دیدار کرد.

رئیس جمهور با مورد خطاب دادن مردم آذربایجان گفت: تیم تراکتورسازی این شهر متعلق به همه مردم ایران است و ما همواره آرزوی قهرمانی آن را در مسابقات آسیایی خواهیم داشت.

وی افزود: هیچکس نمی‎تواند با احساسات مردم بزرگ ایران، آنهم مردم قهرمان آذربایجان بازی کند، اگر کسی در این حادثه مقصر باشد، تردید نکنید دولت با همه توان برای تنبیه او ایستادگی خواهد کرد.

دکتر روحانی تاکید کرد: مردم بزرگ آذربایجان اسطوره ادبیات، علم، سیاست و شجاعت هستند. همچنین این استان قهرمان سازنده آزادی و مشروطه در ایران است. چرا که اگر ایستادگی این مردم در بیست و نه بهمن سال 56 نبود، انقلاب به پیروزی نمی‎رسید. 

وی افزود: هنوز در خیابان‎های تبریزی بوی عطر علامه طباطبایی و امینی به مشام می‎رسد. تبریز شهر علما، مراجع و مقام معظم رهبری است.

رئیس قوه مجریه افزود: ما امروز در یک مقطع بسیار حساس قرار گرفته‌ایم در روزگاری که منطقه ما در آتش اختلاف و جنگ می‌سوزد، اما با دلاوری این مردم و انسجام و وحدت ملت بزرگ، امنیت، ثبات، آرامش در سراسر کشورمان حاکم است. همچنین امید ملت‌های منطقه و چشم آنها به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: هر کجا که لازم بوده و در توان دولت و نظام بوده از مردم برای آرامششان و امنیتشان و ثباتشان قدم برداشتیم.

روحانی گفت: ما درصحنه بین‌المللی به یک نقطه بسیار مهم رسیده‌ایم. امروز در حال شکست دادن نهایی ایران هراسی در سطح دنیا هستیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: دولت، رهبری معظم نظام همه و همه در یک تلاش منسجم و هماهنگ چهره واقعی ملت بزرگ ایران را به جهانیان معرفی کرده و معرفی خواهند کرد.

رئیس قوه مجریه تأکید کرد: امروز سرداران مذاکرات در صحنه بین‌المللی برای ملت ایران غرور و افتخار آفریده‌اند.

وی تاکید کرد: مردم پشتیبان مذاکره کنندگان و به تعبیر رهبر آنها فرزندان برومند انقلاب اسلامی هستند.

روحانی افزود: شما بدانید پایان این مذاکرات به حول و قوه الهی افتخاری برای ملت ایران خواهد بود.

وی بیان کرد: همه بدانند مردم ما خواهان آرامش، توسعه، شغل آبرومند برای نسل جوان هستند و حرکت کشور دریک مسابقه جهانی به سمت توسعه در اقتصاد، فرهنگ و مسائل اجتماعی بوده و خواهد بود.

رئیس جمهور گفت: دراین کشور همه می‌توانند اظهار نظر کنند  زیرا یک کشور مردم سالار است اما یادمان باشد این دولت و مردم از 24 خرداد سال 92 باهم هم پیمان شدند و دست به دست هم دادند که وحدت و انسجام ملی و آشتی در سراسر ایران روزبه روز قوی‌تر و منسجم‌تر شود.

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: وحدت ملی ما باید حفظ شود ما یک ملت و رهبری واحد داریم ما صدای واحد دربرابر بدخواهان داریم. 
روحانی گفت: ما در این کشور در کنار حرکت فناوری صلح آمیز هسته‌ای حرکت سالم اقتصادی را می‌خواهیم.

رئیس جمهور افزود: ما همواره به دنبال یک جامعه آزاد، بانشاط و باثبات هستیم و فکر نمی‌کنم که کسی باشد که از پیروزی ملت ایران در مذاکرات نگران باشد ما همه باید یک مسیر واحدی را طی کنیم.

روحانی افزود: کسی حق ندارد شعار بدهد و حرف‌های تند و بی‌خاصیت بزند و از جیب مردم در جامعه افراط و شعارزدگی ایجاد کند و همچنین کسی حق ندارد به آینده و امنیت ملت ایران که همواره درپی صلح است تجاوز کند.

رئیس جمهور اضافه کرد: ما همواره با قدرت در برابر دشمنان  مقابله می‌کنیم و با کمک و حمایت مردم  قادر خواهیم بود در صحنه بین‌المللی پیروزی‌های زیادی را به ارمغان بیاوریم.

روحانی با بیان اینکه دولت از آغاز  مسیر پیشرفت اقتصادی را انتخاب کرد، تأکید کرد: ما در طول 21 ماه گذشته توانسته‌ایم آرامش اقتصادی را در سراسر کشور بوجود آوریم. گرچه امسال قیمت نفت به نصف کاهش پیدا کرد اما دولت مصمم است با همه توان مسیر پیشرفت اقتصادی و رونق اقتصادی را به پیش ببرد علیرغم مشکلات، تحریم و کاهش قیمت نفت توانستیم در سال گذشته و ماه‎های اولیه امسال 9 میلیون نفراز مردم این سرزمین را تحت پوشش بیمه درمانی قرار دهیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز هیچ کسی در ایران نیست که تحت پوشش بیمه درمانی نباشد و ما همواره به فکر سلامت جامعه هستیم امروز مردم به جای 37 درصدی که برای درمان در بیمارستان‌های دولتی پرداخت می‌کردند و روستاییان 3 درصد و شهرها 6 درصد بیمه درمانی آنها را تحت پوشش قرار می‌دهد.

روحانی با تأکید بر اینکه ما همواره حامی امنیت غذایی مردم هستیم، اظهار داشت: از امنیت غذایی قشرهای کم درآمد حمایت می‌کنیم امروز 11 میلیون نفر تحت حمایت غذایی دولت قرار دارند و مسیر را برای رفاه عمومی، رونق اقتصادی، پیروزی در مذاکرات به شرطی که طرف مقابل زیاده خواه نباشد، ادامه خواهیم داد و درتمام این موفقیت‌ها حمایت ملت ایران و مقام معظم رهبری همراه ما بوده است.

روحانی با اشاره به اقدامات دولت در راستای توسعه این استان اظهار داشت: آنچه امروز موجبات نگرانی مردم آذربایجان غربی، شرقی و بخش غرب کشور را فراهم کرده موضوع دریاچه ارومیه است از روز آغاز این دولت ما در این زمینه تلاش کردیم که دریاچه ارومیه به شرایط قبل بازگردد.

وی افزود: در طول 20 ماه گذشته اقدامات فراوانی از جمله تغییر الگوی کشت برای احیای دریاچه ارومیه بوجود آمد و بسیاری از چاه‌های غیرمجاز بسته شد. بسیار امیدواریم وضعیت این دریاچه نسبت به سال گذشته و قبل از آن به مراتب بهتر شود.

روحانی تأکید کرد: مسیرمان را برای احیای این دریاچه ادامه می‌دهیم و گزارش آن را به صورت منظم به مردم خواهیم داد با توجه  به اینکه این یک طرح بلند مدت است تا پایان دولت یازدهم برای احیای این دریاچه تلاش خواهیم کرد و در شورای اداری این استان نیز در این راستا صحبت‌هایی را خواهیم کرد.

روحانی گفت: مردم آذربایجان شرقی از نظر راه هم مشکلاتی دارند و دولت در این زمینه تصمیماتی را اتخاذ کرده که به اطلاع مردم خواهد رساند.

وی ادامه داد: کل مسیر بزرگراه تبریز – اهر با اختصاص 90 میلیارد تومان تا پایان سال 95 تکمیل خواهد شد.

رئیس جمهور اضافه کرد: آزادراه مهم تبریز به بازرگان که حدود 250 کیلومتر به 4 تا 5 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که دولت تصمیم خود را در این زمینه با مشارکت بخش خصوصی خارجی گرفته و کلنگ‌زنی زده خواهد شد.

رئیس قوه مجریه افزود: تبریز که همواره مرکز تجاری نه تنها آذربایجان بلکه ایران بوده با احداث این آزادراه شرایط خوبی را از لحاظ اقتصادی تجربه خواهد کرد.

روحانی گفت: راه‌آهن تبریز به میانه در سال 95 – 94 مجموعاً با یک اعتبار 500 میلیارد تومان تکمیل خواهد شد.

رئیس جمهور تأکید کرد: در مورد آزادراه بین تبریز و سهند که می‌تواند مشکل ترافیک این منطقه را حل کند نیز تصمیماتی اتخاذ شده و برای تکمیل این طرح 50 میلیارد تومان نیاز داشتیم که تصویب شد و این کار تا سال 95 تکمیل خواهد شد.

وی با بیان این که در مورد آب شرب تبریز و طرح‌های فاضلاب نیز تصمیماتی اتخاذ شده، گفت: آب شرب این شهر از سهمیه رود ارس تأمین خواهد شد که به زودی عملیات اجرایی آن را آغاز خواهیم کرد.

روحانی افزود: در مورد اراضی کشاورزی نیز تصمیم گرفته‌ایم که از آب‌های مرزی استان در سال 94، 20 هزار هکتار ساماندهی شود و در زمینه توسعه معادن نیز هماهنگی‌های لازم با محیط زیست انجام گیرد و شاهد توسعه معادن باشیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: در زمینه بهداشت و درمان، تکمیل بیمارستان‌ها به خصوص بیمارستان سوانح و سوختگی بازسازی و تجهیز خواهد شد.

وی بیان کرد: به طور خلاصه در این سفر 32 طرح و پروژه اعلام خواهد شد. همه آن‌ها در سال 94 و 95 تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید و دولت علاوه بر 517 میلیون دلار فاینانس برای خط دو مترو تبریز، در حدود 965 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است.

روحانی در پایان خاطرنشان کرد: از ملت بزرگ ایران برای حمایت‌هایشان در همه زمینه‌ها و استقبال گرم مردم تبریز تشکر و قدردانی می‌کنم.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار