رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: "طنز" افکار عمومی جامعه را در برابر انحرافات حساس می‌کند، در حقیقت باید گفت که از طریق طنز می‌توان حرف‌هایی را به دولت زد که اطرافیان آن انگیزه و جرات بیان آن را ندارند.

طنز افسار عمومی جامعه را در برابر انحرافات حساس می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "غلامعلی حدادعادل" رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در مراسم چشن دو سالگی "دکتر سلام" با اشاره به اینکه دکتر سلام در فضای مجازی جای گل اقا را پر کرده است، اظهار کرد: هیچ شوخی ای بدون شاءبه وجود ندارد و حتما در دل هر طنزی واقعیتی نهفته است.

وی گفت: طنز تنها برای خوش گذرانی نیست بلکه گاهی اوقات طنزها گریه دار هم هستند.

حداد عادل افزود: شجاعت در طنز دکتر سلام موج میزند و طنزی کاملا ایرانی و به روز است.

حداد عادل گفت: این روزها لغات بسیاری را به فرهنگستان لغت نسبت میدهند از جمله اینکه یک عده میگویند ما گفته ایم به «کراوات» بگویید دراز اویز زینتی و یا اینکه به ساندویچ بگویید دراز لقمه! باید بگویم که من هم به انها گفتم کدام حرام لقمه ای گفته است؟!

رئیس فرهنگ زبان و ادبیات فارسی گفت: اصولاً  عادت به جلسات شادی و خنده نداریم و در این باره مبتدی هستیم و از دوستان دکتر سلام سپاسگزارم که شوخی را به طور جدی وارد فضای انقلاب می‌کنند.

حداد عادل با اشاره به دوران آغاز انقلاب اسلامی یادآور شد: سال‌هایی که در آموزش و پرورش بودم و از المپیادی‌ها مورد استقبال قرار می‌گرفتند تیم ایران در المپیاد اول شده بود؛ حاج بخشی نگران بود که عده ای به استقلال بیایند ولی مکتبی رفتار نکنند به همین علت وانت خود را در اختیار اطرافیان خود قرار داد و در روز استقبال به همراه اطرافیانش به فرودگاه آمد او در آن سال‌ها شعارهایی را که در مراسم شهدا و مراسم مذهبی بیان می‌کرد با آهنگی شاد برای استقبال از المپیادی‌ها بیان کرد.

وی در ادامه افزود: خنده مخصوص آدمی است زیرا از مخلوقات خداوند فقط انسان می‌خندد هر کس خوب بلد باشد بخندد خوب هم گریه می‌کند طنز سیاسی راه میانبری برای انتقاد است زیرا ممکن است در انتقاد به عملی مقاله های طولانی نوشته شود اما هدف منتقد را به خوبی نرساند این در حالی است که از طریق طنز کوتاه می‌توان انتقادها را به راحتی بیان کرد.

رئیس فراکسیون اصول‌گرایان مجلس اضافه کرد: طنز آزمایشگاهی برای افراد طنز پرداز است در حقیقت طنز آزمایشگاه صداقت است برای دولت‌ها و قدرت‌هایی که ادعای انتقاد پذیری می‌کنند.

وی افزود: برای آن که بدانیم کدام یک از قدرت‌ها و دولت‌ها انتقاد پذیر هستند باید تحمل آن‌ها را نسبت به طنز بسنجیم ما در قالب طنز می‌توانیم به قدرت‌ها بفهمانیم که آنان چون قدرت دارند هر کاری را نمی‌توانند انجام دهند.

حداد عادل گفت: طنز افکار عمومی جامعه را در برابر انحرافات حساس می‌کند در حقیقت باید گفت که از طریق طنز می‌توان حرف‌هایی را به دولت زد که اطرافیان آن جرات بیان موضوعات را نداشته و حتی انگیزه بیان آن را ندارند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طنز دکتر سلام عنوان کرد: هر فردی دکتر سلام را می‌بیند احساس می‌کند که در پشت آن تعهد انقلابی، اسلامی و ملی وجود دارد دکتر سلام یک طنز شجاعانه است و ابایی از بیان حقیقت ندارد این طنز، طنزی کاملاً ایرانی است و ما مایه های گوناگون طنز را در آن مشاهده می‌کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: دکتر سلام ، جشن ، حاج بخشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار