به مناسبت هفته بدون دخانیات ، شهردار منطقه 21 از برگزاری بیش از 40 عنوان برنامه آموزشی و پزشکی در سطح منطقه ، ویژه شهروندان خبر داد .

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران ، جمال بافرانی شهردار منطقه ضمن اعلام این خبر بیان داشت : به مناسبت هفته بدون دخانیات ( 4 الی 10 خرداد ماه ) ، اداره سلامت اقدام به برگزاری برنامه های متنوعی مانند دوره های آموزشی با موضوع دخانیات ، آشنایی با راه های مراقبت از خود در برابر استعمال دخانیات ، کلاس آموزشی والدین سالم سدی در برابر گرایش فرزندان به دخانیات ، کلاس آموزشی عوارض استعمال دخانیات در جوانان ، کلاس آموزشی نقش آموزه های دینی در دوری از دخانیات ، کلاس آموزشی آشنایی با مضرات دخانیات و ایجاد خانواده سالم با دوری از دخانیات خواهد کرد .

وی همچنین از برگزاری کلاس آموزشی مضرات سیگار و قلیان به مناسبت هفته بدون دخانیات خبر داد و گفت : کلاس آموزشی سلامت والدین و ممانعت از گرایش به دخانیات ، کلاس آموزشی زندگی سالم با خودمراقبتی ، پرهیز از دخانیات ، کلاس آموزشی  نقش خانواده سالم و تاثیر آن در دوری از دخانیات ، کلاس آموزشی دوری از دخانیات ، کلاس آموزشی آشنایی با بیماریها و مضرات مصرف دخانیات و قلیان در افراد ، مهارت نه گفتن جوانان در برابر استعمال دخانیات ، نقش دخانیات در بروز سرطان ریه ، تاثیر عوارض سیگار در سلامت جسم و روان نیز برگزار خواهد شد .  

شهردار منطقه 21 در ادامه ضمن اشاره به برپایی نمایشگاه و ایستگاههای سلامت در سراهای محلات باشگاه نفت ، مدرسه سیزده آبان و برخی خانه های سلامت اظهار داشت : این نمایشگاه ها شامل نمایشگاه عکس و پوستر ، و ایستگاه های سلامت نیز شامل ارائه خدمات اندازه گیری قند خون ، فشار خون و ویزیت پزشک و مشاوره فردی و گروهی دخانیات است .

دکتر بافرانی افزود : مسابقات ورزشی و فرهنگی ، همایش های تخصصی با موضوع پیشگیری از دخانیات ، شناخت عوارض دخانیات و راه های ترک آن ، پیاده روی با حضور اعضای کانون های سلامت محور ، تورهای تفریحی و آموزشی و مراسم دفن سیگار از دیگر برنامه در  " هفته بدون دخانیات  " است .

این مقام مسئول اظهار داشت : اهدای شاخه گل به افراد ، تقدیر و تشکر از افرادی که سیگار را ترک کرده اند ، تقدیر از دبیران محلی کانون پیشگیری از دخانیات و ده ها مورد دیگر از برنامه های اجرایی اداره سلامت منطقه 21 ، در هفته بدون دخانیات خواهد بود .

شهردار منطقه 21 در پایان تصریح کرد : همچنین در روز سه شنبه 5 خرداد ماه مراسم جنگ شادی ، به همراه برپایی پایگاه مشاوره بدون دخانیات و ایستگاه سلامت شامل ( غربالگری دیابت ، فشار خون و ویزیت پزشک ) از ساعت 18 الی 20 در بوستان نرگس برگزار می شود .

لازم به ذکر است این برنامه ها توسط خانه های سلامت از 4 الی 10 خرداد ماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: هفته ، بدون ، دخانیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار