تهران شهر بزرگی است که برای ارتقای سطح کیفی زندگی در آن شهرداری های مناطق در گوشه و کنار آن طرح های مختلفی را اجرا می کنند. در این گزارش می توانید تمامی اخبار مربوط به این اقدامات را بخوانید.

برگزاری پردیس جوان در شمالغرب تهران
 
 شهردار منطقه دو تهران از برپایی پردیس جوان همزمان با هفته جوان در این منطقه خبر داد.
 
به گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، "عزیز اله نظری" با اعلام این مطلب افزود: پردیس جوان از اول خرداد ماه به مدت 12 روز در محل بوستان پرواز برپا شده است.
 
وی گفت: در نهم خرداد ماه به مناسبت هفته جوان استیج فرهنگی، آموزشی، ورزشی با حضور چهره های ورزشی و هنرمندان در این پردیس برپا میشو د وبه اجرای برنامه های متنوع و مفرح می پردازد.
 
شهردار منطقه دو خاطرنشان کرد: تجلیل از جوانان برتر منطقه در حوزه های مختلف از دیگر برنامه های پیش بینی شده در هفته جوان است.
 
وی ترویج روحیه جوانمردی و ایثار و تلاش برای بالفعل شده توان های بالقوه جوانان در عرصه های اجتماعی را از جمله اهداف برگزاری برنامه های هفته جوان اعلام کرد.
 
اخبار مناطق شهرداری تهران را با یک کلیک بخوانید؛ در حال بروز رسانی
رضایت شهروندان منطقه 4 در پیگیری‌های پیام‌های سامانه 137
 
نشست بررسی وضعیت عملکرد نظارتی و اجرایی معاونت‌ها و نواحی 9 گانه منطقه 4 در سامانه 137 و 1888 با حضور شهردار منطقه، معاونین، مدیران و شهرداران نواحی در سالن کنفرانس منطقه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، سید امیر عباس بهاری، شهردار منطقه 4 در ابتدای این جلسه گفت: ثبت هر پیام در سامانه‌های 137 و 1888 بیش از انتقاد یک شهروند است و با توجه به ناحیه و نوع پیام ممکن است حرف دل سایر شهروندان نیز باشد، در این صورت هر پیام ارزش پیگیری و حداقل دیدار با شهروند را دارا است و باید حصول نتیجه درخواست شهروندان را پیگیری نمود.

وی با اشاره به اینکه مدیران و شهروندان نواحی هر منطقه توسط این دو سامانه ارزیابی می‌شوند، تصریح کرد: سامانه‌های 137 و 1888 با کارشناسی‌های مستند و مدارک معتبر در منطقه موارد و نقطه نظرات را بررسی و در نهایت ناحیه و منطقه توسط شهرداری تهران ارزیابی می‌شود.

شهردار منطقه 4 در ادامه افزود: عمده درخواست‌هایی که از سوی مردم در این دو سامانه مطرح شد، از جمله موضوعات اول تا پنجم نواحی ثبت عدم رضایت، همان مواردی بود که بنده در بازدید‌ها و پیگیری‌ها با آن‌ها برخورد داشته‌ام و از برنامه‌هایی است که در اولویت اقدام در دستور کار قرار دادیم و همچنین این موارد از تدابیر ابلاغی شهردار تهران نیز می‌باشد.

وی در پایان گفت: مدیریت شهری را افزایش دهیم که بتوانیم پاسخگوی درخواست‌های شهروندان به صورت حضوری و یا از طریق تلفن‌های 1888 و 137 باشیم.

اخبار مناطق شهرداری تهران را با یک کلیک بخوانید؛ در حال بروز رسانی

 
 
برگزاری مراسم نمادین تدفین سیگار در محلات منطقه 8
 
معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 8 گفت: ویژه برنامه‌ هفته ملی بدون دخانیات در محلات 13گانه شرق تهران برگزار می شود.
 
غفار رضوانی معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه 8 در گفت‌وگو با  خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: اهداء شاخه گل به ترک کنندگان سیگار و اجرای نمایش‌های میدانی از دیگر برنامه‌های معاونت فرهنگی منطقه است.
 
وی با اشاره به برگزاری جشنواره نقاشی در بوستان تمدن بیان کرد: برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع دخانیات، توزیع بروشور در مورد مضرات سیگار، برگزاری دوره‌های آموزشی و مشاوره پزشکی از برنامه‌های هفته بدون دخانیات در سطح منطقه است.
 
اخبار مناطق شهرداری تهران را با یک کلیک بخوانید؛ در حال بروز رسانی
 
 
 
شهرداران استان گلستان به کمپین "آسمان آبی، زمین پاک " پیوستند
 
شهرداران 29 شهر استان گلستان در منطقه 9 تهران پس از بازدید از پروژه های شاخص و دستاوردهای مهم فرهنگی و اجتماعی شهرداری با امضای طوماری به کمپین آسمان آبی و زمین پاک پیوستند و بر اجرای آن در شهرهای خود تاکید کردند.
 
به گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران،  سیدعلیرضا حسینی شهردار منطقه 9 در نشستی که پیش از بازدید شهرداران استان گلستان از پروژه های شاخص منطقه برگزار شد گفت: استانداری گلستان می تواند از تغییر رویکرد شهرداری تهران از سازمانی خدماتی به نهادی اجتماعی الگو بسیار خوبی بگیرد و روی این موضوع کار کند.
 
وی افزود: در شهرهای کوچک تر می توان از این الگو در تبدیل شهرنشینان به شهروندان بهره گرفت و مردم را در امور شهر و مدیریت آن دخیل کرد.
 
حسینی با اشاره به انتقال تجربیات طرح آسمان آبی ، زمین پاک و خط سفید به استان گلستان نیز اظهار داشت: قطعا جهت فرهنگ سازی بیشتر در شهرهای کوچک تر نیاز به آموزش داریم و براساس یک کار علمی می توانیم به نتیجه برسیم.
 
شهردار منطقه 9 با بیان اینکه هیچ کار خدماتی شهری و عمرانی در پایتخت بدون پیوست اجتماعی و اقتصادی و زیست محیطی انجام نمی شود نیز گفت: باید در این خصوص در شهرهای کوچک حساسیت لازم ایجاد شود و اجرای طرح ها با مطالعات پیوست فرهنگی و اجتماعی همراه باشد.
 
در ادامه این نشست ، محمد خبازها قائم مقام شهردار منطقه 9 در خصوص بازدید شهرداران استان گلستان گفت: این بازدیدها بهترین الگو برای شهرستانها است و لمس مشکلات موجود در کلان شهرها که در حال حاضر در مقیاس کوچکتر با آن در گیر هستند می تواند در آینده گره گشای بسیاری از مسایل باشد.
 
وی افزود: در شهر تهران بعد از اینهمه کار و تدبیر مدیریتی و تغییر مدیران به این نتیجه رسیدیم که اگر آن کار پیوست اجتماعی و فرهنگی و زیست محیطی نداشته باشد و اگر نیاز مردم و خواسته های آنان لحاظ نشده باشد ، هیچگون اثربخشی و خروجی نخواهد داشت.
 
برپایه این گزارش، هیئت عالی رتبه استان گلستان پس از این نشست در روز نخست از مرکز فوریت های اجتماعی منطقه ، میدان فتح و ادامه پروژه یادگار امام (ره) ، سراهای محله امامزاده عبدالله (ع) و دکتر هوشیار بازدید کردند و در روز دوم نیز از حسینیه گلستانیهای مقیم مرکز و مجموعه برج میلاد دیدن کردند و کارگاههای آموزشی نیز برای آنان در نظر گرفته شد.
 
 
اخبار مناطق شهرداری تهران را با یک کلیک بخوانید؛ در حال بروز رسانی
 
 

برگزاری بیش از 40 عنوان برنامه آموزشی و پزشکی

 
به مناسبت هفته بدون دخانیات شهردار منطقه 21 از برگزاری بیش از 40 عنوان برنامه ‌آموزشی و پزشکی در سطح منطقه ویژه شهروندان خبر داد.
 
به گزارش  خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، جمال بافرانی شهردار منطقه ضمن اعلام ویژه برنامه‌های هفته بدون دخانیات در منطقه  اظهار کرد: دوره‌های آ‌موزشی با موضوع دخانیات، آشنایی با راه‌های مراقبت از خود  در برابر استعمال دخانیات، کلاس آموزش والدین سالم سدی در برابر گرایش فرزندان به دخانیات، کلاس آموزش عوارض استعمال دخانیات در جوانان، کلاس آموزش نقش آموزه‌های دینی در دوری از دخانیات، از جمله برنامه‌های هفته بدون دخانیات است.
 
وی همچنین از برگزاری کلاس آموزشی مضرات سیگار و قلیان به مناسبت هفته بدون دخانیات خبر داد و گفت: کلاس آموزش سلامت والدین و ممانعت از گرایش به دخانیات، زندگی سالم با خود مراقبتی، پرهیز از دخانیات، نقش خانواده سالم و تاثیر آن در دوری از دخانیات، تاثیر عوارض سیگار در سلامت جسم و روان نیز برگزار خواهد شد.
 
شهردار منطقه 21 در ادامه ضمن اشاره به برپایی ایستگاه‌های سلامت در سراهای محلات باشگاه نفت، مدرسه سیزده آبان و برخی خانه‌های سلامت اظهار داشت: این نمایشگاه شامل نمایشگاه عکس و پوستر و ایستگاه‌های سلامت نیز شامل ارائه خدمات اندازه  گیری قند خون، فشار خون و ویزیت پزشک و مشاوره فردی و گروهی دخانیات است.
 
بافرانی افزود: مسابقات ورزشی و فرهنگی، همایش‌های تخصصی با موضوع پیشگیری از دخانیات، شناخت عوارض دخانیات و راه‌های ترک آن، پیاده روی با حضور اعضای کانون‌های سلامت محور، تورهای تفریحی و آموزشی و مراسم دفن سیگار از دیگر برنامه‌ در هفته بدون دخانیات است.
 
اخبار مناطق شهرداری تهران را با یک کلیک بخوانید؛ در حال بروز رسانی
 
حمایت از محرومان و نیازمندان از اولویت‌های شهرداری منطقه22
 
شهردار منطقه 22 گفت: توجه به کارتن‌ خواب‌ها، تکدی‌گری و نیازمندان از  اولویت‌های اصلی شهرداری منطقه 22 است.
 
قاسم مولایی شهردار منطقه 22 در گفت‌وگو با  خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: توجه به فقرا، محرومان و نیازمندان را بیش از سال‌های  پیش در دستور کار خواهیم داشت و این راه از کمک دیگر ارگان‌ها نیز بهره خواهیم برد.
 
وی در پایان گفت: باید نیازمندان واقعی را شناسایی کرده و با حفظ آبرو و کرامتشان به آن‌ها کمک کرد و آسیب‌های اجتماعی، کارتن‌خوابی، تکدی گری و حوزه سلامت از جمله مواردی است که باید در خصوص آن‌ها برنامه ریزی صورت گیرد.
 
اخبار مناطق شهرداری تهران را با یک کلیک بخوانید؛ در حال بروز رسانی
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: مناطق ، 22 گانه ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار