عوامل اصلی فیلم بدون در نظر گرفتن سابقه کاری از عوامل فنی غیر حرفه‌ای استفاده می‌کنند.

مجید میرفخرایی، طراح صحنه و لباس سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از مشکلات کار در سینما و تلویزیون استفاده از عوامل فنی غیر حرفه‌ای و بدون  تخصص است.

وی افزود: با توجه به این که فارغ التحصیلان رشته طراحی صحنه بیکار هستند متأسفانه شاهد ورود افرادی هستیم که بدون تجربه و به خاطر آشنایی با تهیه‌کننده و دیگر عوامل وارد کار شدند و بی تجربه بودن آنها به پروژه لطمه وارد می‌کند.

طراح صحنه «رستاخیز» با اشاره به آشفتگی برخی آثار گفت: تنها کارهای تاریخی است که به اهلش سپرده می‌شود ولی کارهای زمان حال چون از نظر عوامل راحت‌تر است هر کسی آن را انجام می‌دهد ولی باز اشتباهاتی می‌بینیم حتی بعضی از افراد الفبای طراحی را رعایت نمی‌کنند.

طراح صحنه «یوسف پیامبر» عنوان کرد: باید توازنی بین دستمزد‌های عوامل سینما برقرار شود و برای دستمزد عوامل حرفه‌ای تولید مانند طراح صحنه و دیگر عوامل تعادل مناسبی برقرار شود که افراد امنیت شغلی داشته باشند.

وی افزود: عوامل اصلی یک فیلم بدون در نظر گرفتن سابقه کاری به دلیل مسائل مالی از افرادی بی تجربه استفاده می‌کنند.

میر فخرایی در مورد شرایط کاری گفت: نظم و انضباط برایم اهمیت دارد و با جدیت کار را دنبال می‌کنم، تحقیق  کردن، تعهد کاری، نظم و انضباط و داشتن الفبای طراحی را برای افرادی که تازه وارد این عرصه می‌شوند مهم می‌دانم.

طراح صحنه«اصحاب کهف» در خصوص آموزش به طراحان افزود: برای افراد علاقه‌مند به این هنر، باید ضمن برگزاری دروه‌های آموزشی به آنها مدرک و یا کارت شناسایی از طرف خانه سینما داده شود زیرا همان گونه که رشته‌های دیگر مانند مهندسی بدون مدرک رسمی نمی‌توانند فعالیت کنند باید برای این حرفه نیز به عنوان عامل مهم یک پروژه چنین اتفاقی بیافتد.

وی ادامه داد: متأسفانه طراحی صحنه فیلم‌ها و سریال‌های فعلی اکثراً باعث ایجاد اختلال در ذهن کودکان و مخاطبان می‌شوند و بر سلیقه آنها اثر می‌گذارد.

میرفخرایی در پایان خاطرنشان کرد: انتخاب رضا میرکریمی به عنوان مدیر عامل خانه سینما انتخاب شایسته است از آنجا که او از جنس خود سینماست.

گفتنی است؛ میرفخرایی طراح صحنه فیلم‌های سینمایی «رستاخیز»، «دوران عاشقی»، «چهارشنبه خون به پا می‌شود» بوده است و اکنون در حال مذاکره برای ادامه ساخت دکورهای سریال «حریم» به کارگردانی علی غفاری است، غفاری پیش از این فیلم سینمایی «استرداد» را روی پرده داشته است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.