استاندار خراسان رضوی در دیداربا سفیر جمهوری فدرال آلمان خواستار تبادل هیات های تجاری، برپایی نمایشگاه های تخصصی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی دو طرف در راستای توسعه ی مناسبات اقتصادی دو کشور شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد، علی رضارشیدیان دراین دیداربا اشاره به این که خراسان رضوی با 80 کشور دنیا تعامل اقتصادی دارد؛ گفت: کشور آلمان در حوزه ی واردات یازدهمین و در صادرات هجدهمین شریک تجاری خراسان رضوی است.

وی وجود معادن سرشارو غنی سنگ آهن وفعالیت شش واحد فولادی ، وجود شش هزار واحد صنعتی، تولید محصولات باغی و زراعی استراتژیک رااز جمله مزیت های خراسان رضوی بر شمرد و افزود: خراسان رضوی به لحاظ جمعیت و وسعت جزو استان‌های مهم و پهناور کشوراست که با اقتصادی قوی دارای ظرفیت‌های فراوانی در حوزه‌های گردشگری، صنعت، معدن، خدمات و کشاورزی است.

استاندار خراسان رضوی از وجود بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) به عنوان عظیم‌ترین ظرفیت فرهنگی کشور یاد کرد و گفت: مشهد مقدس کانون توجه مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت است و این فرصت مهم باعث شده که ما سالانه پذیرای حدود 25 میلیون زائر از اقصی نقاط ایران و جهان باشیم که دو میلیون نفر آن‌ها را زائران خارجی تشکیل می دهند.

رشیدیان با تشریح فرصت های بی بدیل سرمایه گذاری در خراسان رضوی خاطر نشان کرد: طی سال گذشته 103 شرکت خارجی برای سرمایه گذاری، دراین استان تقاضای خود را به ثبت رسانده اند.

سفیر جمهوری فدرال آلمان  هم دراین دیداربا اشاره به جایگاه ایران در تحولات بین المللی و منطقه ای گفت: جمهوری اسلامی کشوری تأثیرگذار است و آلمان به عنوان بزرگترین شریک اروپایی این کشور به شمار می رود.

میکائیل فون اونگر اشتنبرک افزود: تحریم ها بزرگترین عامل کاهش سطح مبادلات تجاری بین دو کشور است که باید با تدابیر و همت دو کشور چاره اندیشی شود و سطح مبادلات افزایش یابد.

سفیر جمهوری فدرال آلمان در تهران، تاکید کرد: ظرفیت ایران در رقابت های اقتصادی و تعاملات بین المللی نباید نادیده گرفته شود.

میکائیل فون اونگر اشتنبرک با اشاره به رشد چشم گیر توسعه در استان تصریح کرد: خراسان رضوی پس از تهران بزرگترین استان در ایران محسوب می شود که زمینه های قابل توجهی برای سرمایه گذاری دارد.

وی از آمادگی کشور برای سرمایه گذاری در پروژه های معدنی، حمل و نقل ریلی و توسعه مناسبات فرهنگی و علمی با خراسان رضوی خبر داد.

انتهای پیام/س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.