تهران شهر بزرگی است که برای ارتقای سطح کیفی زندگی در آن شهرداری های مناطق در گوشه و کنار آن طرح های مختلفی را اجرا می کنند. در این گزارش می توانید تمامی اخبار مربوط به این اقدامات را بخوانید.

برگزاری پنجاه و چهارمین نشست باشگاه نجوم

مدیر مرکز علوم و ستاره‌شناسی تهران در منطقه یک گفت: جدید‌ترین تصاویر علمی و نجومی در سایت ناسا به علاقمندان در پنجاه و چهارمین نشست علمی باشگاه نجوم ارائه شد.

امیرحسین چیذری در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: اعضای باشگاه نجوم جدیدی‌ترین تصاویر علمی و نجومی را از سایت ناسا می‌گیرند و در نشست‌های باشگاه نجوم بین 2 سخنرانی به علاقمندان ارائه دادند.

وی در ادامه گفت: نشستهای باشگاه نجوم مرکز علوم و ستاره‌شناسی تهران در منطقه یک هر ماه یک ساعت قبل از غروب آفتاب برگزار می‌شود و این تست‌ها به صورت رایگان است.

چیذری افزود: سخنرانی‌ها با موضوع گرفت و اختفا توسط یکی از اعضای باشگاه نجوم انجام و آموزش کار با تلسکوپ به صورت تئوری و عملی توسط مسئول باشگاه نجوم به علاقمندان ارائه می‌شود.

وی عنوان کرد: اخبار علمی در مورد رخدادهای آسمان در مورد ماه خرداد و اردیبهشت نیز بیان می‌شود.

وی در ادامه گفت: گرفت مانند رخدادی مثل ماه گرفتگی و یا خورشیدگرفتگی و اختفا قرار گرفتن یک جرم پشت یک جرم دیگر است.

چیذری اظهار کرد: پخش کیلیپ نجومی (یک فیلم کوتاه 5 دقیقه‌ای) ، جلسه پرسش و پاسخ، همچنین برگزاری مسابقه و اهدا جوایز به نفرات برتر از جمله دیگر برنامه های باشگاه نجوم است.



اخبار مناطق شهرداری تهران را با یک کلیک بخوانید؛ در حال بروز رسانی


آموزش مجازی پروژه خط سفید به کارکنان شهرداری منطقه 3

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 3 گفت: آموزش مجازی خط سفید برای آشنایی با اهداف و ضوابط و مقررات این طرح انجام می شود.

علی فغانی معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 3 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به آشنایی شهروندان با پروژه خط سفید و اشتیاق همکاران جهت آشنایی با ضوابط و مقررات این طرح معاونت حمل و نقل ترافیک منطقه اقدام به آموزش اهداف این پروژه و نحوه اجرای آن به پرسنل شهرداری می کند.

وی تصریح کرد: با توجه به ضرورت حضور پرسنل در محل کار خود شهرداری منطقه 3 از طریق سامانه اتوماسیون اداری مطالب آموزنده خط سفید را توسط واحد سایت به کارتابل کلیه پرسنل جهت آموزش مستمر ارجاع می‌دهند.

فغانی با اشاره به اینکه اهداف طرح آسمان آبی زمین پاک و معابر از اهداف اصلی پروژه خط سفید است تاکید کرد: متون آموزشی خط سفید شامل معابر میرداماد، نلسون ماندلا، کلاهدوز، شریعتی، پاسداران و همچنین عملیات سخت‌افزاری شامل خط کشی عابرین پیاده، نصب تابلو‌ها، مناسب سازی معابر و نصب تجهیزات هوشمند به کارتابل پرسنل ارسال خواهد شد.

اخبار مناطق شهرداری تهران را با یک کلیک بخوانید؛ در حال بروز رسانی



برگزاری نمایشگاه هفته ملی بدون دخانیات در فرهنگسرای هنگام

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 4 از برگزاری نمایشگاه سلامت به مناسبت هفته ملی بدون دخانیات با شعار " زندگی بدون دخانیات، حقی برای همه " در فرهنگسرای هنگام خبر داد.

سید ابوذر حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: به منظور پیشگیری از بروز بیماری‌ها و افزایش اطلاع‌رسانی و آگاهی شهروندان در این هفته ویژه برنامه‌های مختلفی با عنوان دهکده سلامت به مدت یک هفته در فرهنگسرای هنگام برگزار می‌شود.

وی افزود: در دهکده سلامت غرفه ها و خدمات مختلفی از جمله مشاوره رایگان پزشکی و دندانپزشکی، تست سلامت ریه، مشاوره رایگان سلامت روان، مشاوره ترک دخانیات (پزشکی، روان شناسی و طب سنتی)،‌نمایشگاه عکس، اجرای تئاتر با موضوع دخانیات و ... معرفی فعالیت‌ها و دستاوردهای کانون پیشگیری از مصرف دخانیات (پاد) منطقه و غرفه‌هایی جهت آشنایی شهروندان با فعالیت‌های کانون نیکوتینی‌های گم‌نام ، انجمن مبارزه با مصرف دخانیات، نیروی انتظامی، سازمان خدمات اجتماعی و رفاهی شهرداری، اداره محیط زیست و غرفه کودک و نقاشی برگزاری می‌شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 4 در ادامه افزود: این نمایشگاه از 4 خرداد ماه به مدت یک هفته در فرهنگسرای هنگام برپا خواهد بود و مراسم اختتامیه ،‌روز یکشنبه 10 خرداد ماه در سالن اجتماعات فرهنگسرا برگزار و از عوامل اجرایی نمایشگاه هفته بدون دخانیات و فعالان مبارزه با دخانیات تقدیر به عمل خواهد آمد.

اخبار مناطق شهرداری تهران را با یک کلیک بخوانید؛ در حال بروز رسانی
کاشت فرش‌گل در بزرگراه شهید صیاد شیرازی

رییس اداره فضای سبز منطقه 7 گفت: در راستای زیباسازی و افزایش سرانه فضای سبز منطقه، کاشت فرش‌گل در بزرگراه شهید صیاد شیرازی انجام می‌شود.

حجت‌الله رمضانخانی، رییس اداره فضای سبز منطقه 7، در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، گفت: کاشت فرش‌گل در حاشیه بزرگراه شهید صیاد شیرازی انجام می شود.

وی، با بیان اینکه این طرح با هدف بهبود کیفیت زیست‌محیطی، تأثیرگذاری مثبت در کاهش آلودگی هوا و ایجاد چشم‌اندازی زیبا و مفرح برای شهروندان انجام می‌شود تصریح کرد: فرش‌گل به وسعت 100 متر مربع و با استفاده از بافت رج به رج 1394 همراه با گل‌های همیشه بهار و آلسیوم کاشته می‌شود.

رمضانخانی در پایان گفت: با توجه به اینکه این منطقه در قلب پایتخت قرار دارد و بزرگراه‌های ویژه‌ای که از اصلی‌ترین مسیرهای عبوری پایتخت‌نشینان بوده و از این منطقه عبور می‌کنند، توسعه فضای سبز را از اقدامات ضروری خود می‌دانیم.

اخبار مناطق شهرداری تهران را با یک کلیک بخوانید؛ در حال بروز رسانی


آموزش تفکیک پسماندهای خشک به دانش‌آموزان منطقه 14

معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه 14 گفت: آموزش تفکیک پسماندهای خشک با محوریت بازیافت در سطح مدارس برپا می‌شود.

روح‌الله بیداد، معاون خدمات شهری منطقه 14 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: انجام طرح ویژه‌ جمع‌آوری پسماندهای خشک در مدارس منطقه 14 با همکاری والدین، اولیا و مربیان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: ارائه آموزش‌های لازم به تمام اداره‌های منطقه 14 از جمله اداره پست، دادگستری، ثبت احوال، مغازه‌ها، فروشگاه‌ها و نصب بنرهای اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی در مراکز پر رفت‌وآمد از اقدامات معاونت خدمات شهری است.

بیداد، در پایان گفت: فیلم آموزشی با موضوع بازیافت از طرف معاونت خدمات شهری منطقه14 تهیه شده که در اختیار دانش‌آموزان و شهروندان قرار می‌گیرد.

اخبار مناطق شهرداری تهران را با یک کلیک بخوانید؛ در حال بروز رسانی

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار