امیرعبداللهیان در دیدار با وزیر خارجه قطر مطرح کرد

تأکید بر غیر سازنده بودن اقدامات مبتنی بر روش‌های تشدید کننده ناامنی در منطقه

معاون وزیر خارجه ایران بر راهکار سیاسی در قبال بحران یمن و سوریه تاکید و اقدامات مبتنی بر روش‌های تشدید کننده ناامنی در منطقه را غیرسازنده دانست.

تأکید بر غیر سازنده بودن اقدامات مبتنی بر روش‌های تشدید کننده نا امنی در منطقهبه گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "حسین امیرعبداللهیان" معاون وزیر خارجه کشورمان و "خالد بن محمد العطیه" وزیر خارجه قطر در حاشیه نشست وزرای خارجه سازمان همکاری‌های اسلامی در کویت دیدار و گفت‌وگو کردند.
 
در این ملاقات علاوه بر مناسبات دو جانبه، آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی مورد رایزنی قرار گرفت.
 
وزیر خارجه قطر با تاکید بر نقش مهم مشورت‌های منطقه‌ای، تروریسم را خطری جدی دانست و اضافه کرد که امنیت کشورهای منطقه مرتبط به هم بوده و همه از ناامنی منطقه متضرر خواهیم شد.
 
امیرعبداللهیان ضرورت همکاری بیشتر کشورهای منطقه را مورد تاکید قرار داد و افزود: ظریف با سفر به کویت و حضور در نشست وزرای خارجه سازمان همکاری‌های اسلامی بار دیگر بر راهبرد دوستی، همکاری و همزیستی مبتنی بر برادری با کشورهای اسلامی منطقه تاکید کرد.
 
امیرعبداللهیان بر راهکار سیاسی در قبال بحران یمن و سوریه تاکید و اقدامات مبتنی بر روش‌های تشدید کننده نا امنی در منطقه را غیرسازنده دانست.

وی در ادامه دیدارهای خود با وزرای خارجه و مقامات عالی رتبه نیجر، تونس، جیبوتی و کامرون دیدار و ضمن تبریک روز آفریقا، با مروری بر روابط تهران و کشورهای آفریقا، اهمیت راهبردی همکاری‌های دوجانبه ایران و آفریقا را مورد تاکید قرار داد.
 
امیرعبداللهیان همچنین در دیدار با وزیر خارجه جیبوتی در خصوص تسهیل و تسریع در ارسال کمک‌های انسان دوستانه به یمن تاکید کرد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: دیدار ، قطر ، ایران ، منطقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار