امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

سیاست دولت نگاه راهبردی به آفریقاست/ تروریسم و افراط گرایی نگرانی مشترک قاره آفریقا و همه مناطق جهان

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان گفت: تروریسم و افراط گرایی نگرانی مشترک قاره آفریقا و همه مناطق جهان است که این مهم ضرورت همکاری های مشترک را در مبارزه با تروریسم اجتناب ناپذیر ساخته است.

"حسین امیرعبداللهیان" معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در آستانه روز آفریقا، با تبریک این روز مهم که یادآور استقلال ملی و جهانی قاره آفریقا از سلطه کشورهای استعمارگر است، اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران روابط با قاره آفریقا را راهبردی و حائز اهمیت می داند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره توسعه و تحکیم روابط دوستانه و مبتنی بر همکاری با افریقا را از اولویت‌های سیاست خارجی دانسته و دولت یازدهم نیز با نگاه به مشترکات فرهنگی ایران و آفریقا و نقش مهم آفریقا در مناسبات دو جانبه ، منطقه‌ای و بین‌المللی «سیاست نگاه راهبردی به آفریقا» را مورد توجه قرار داده است.

معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه با تاکید بر حضور دیپلماتیک، اقتصادی، فرهنگی و انساندوستانه جمهوری اسلامی ایران در آفریقا ، از همه فعالان عرصه های اقتصادی ، بازرگانی، علمی و فرهنگی کشور دعوت کرد که موضوع " نگاه به آفریقا " را به عنوان یک فرصت مهم مورد توجه قرار دهند.

امیر عبداللهیان با اشاره به روابط ممتاز تهران و اتحادیه آفریقا ، همکاری جمهوری اسلامی ایران را در حوزه های مختلف منطقه ای و بین‌المللی با قاره آفریقا رو به رشد خواند.

وی افزود : تروریسم و افراط گرایی نگرانی مشترک قاره آفریقا و همه مناطق جهان است که این مهم ضرورت همکاری های مشترک را در مبارزه با تروریسم اجتناب ناپذیر ساخته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار