برای نخستین بار معافیت مالیاتی برای اصناف صاحب پروانه در آبادان و خرمشهر اعمال شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران آبادان وقتی در بهمن ماه سال 1392 رییس جمهور کشورمان  بنادر آبادان و خرمشهر را جزء منطقه ازاد اروند اعلام کرد بسیاری ازامید ها برای رونق کسب و کارو فعالیتهای تجاری در دل شهروندان و کسبه این دو شهرستان زنده شد .
یکی از نخستین امتیازاتی که به شهروندان این دو شهرستان تعلق گرفت معافیت مالیاتی کارمندان این منطقه بود که در فروردین ماه سال 93 این امر اعمال شد و کارمندان شاغل در منطقه آزاد آبادان و خرمشهر از مالیان حقوقی معاف شدند .

اما معافیت مالیاتی کسبه  نیازمند  پی گیری مستمر اتاق اصناف بود . رئیس اتاق اصناف آبادان گفت: پس از شش ماه تلاش بی وقفه موفق شدیم برای نخستین‌بار مجوز فعالیت واحدهای صنفی در منطقه آزاد اروند  را برای واحد های صنفی پروانه دار کسب کنیم  .

مصطفی قبادی  با اشاره به اینکه این مجوز برای اصناف موجود در شهرهای آبادان و خرمشهر صادر شده است، افزود: با اعطای این مجوز اصناف به مدت یکسال از معافیت‌های مالیاتی برخوردار می‌شوند. وی با قدردانی از تلاش هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند در انجام این اقدام، گفت: مجوز فعالیت اصناف به طور سالانه تمدید می‌شود و منطقه آزاد اروند بابت این مجوز هیچ هزینه‌ای را از اصناف دریافت نمی کند .  
به گفته رئیس اتاق اصناف آبادان،هم اکنون همه اصناف پروانه دار در شهرستانهای ابادان و خرمشهر از معافیت مالیاتی سال 93 بهره مند شدند .

وی از ساماندهی واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب و واحدهایی که تداخل صنفی دارند و خارج از محدوده کار می‌کنند به عنوان دیگر برنامه‌های در دست اقدام اتاق اصناف نام برد و افزود: همه واحدهای صنفی بدون پروانه می تواند هرچه سریعتر برای اخذ پروانه کسب و سپس معرفی به منطقه ازاد اروند مراجعه کنند تا از معافیت مالیاتی برخوردار شوند .  

روابط عمومی منطقه آزاد اروند هم با بیان اینکه   با تلاش و پیگیری های اسماعیل زمانی مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه ازاد اروند، فعالیت امور صنفی رسما در منطقه آزاد اروند کار خود را آغاز نمود  گفت: مدیر عامل سازمان، از روسای اتاق های اصناف آبادان و خرمشهر خواسته است  تا این اتفاق و رویداد مهم را به اطلاع مردم رسانده و اهمیت آن را برای اقشار مختلف بازاری تبیین نمایند.

محمد رضا معتمدی، معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه ازاد اروند نیزدر این زمینه گفت: صدور مجوز فعالیت برای اصناف در منطه ازاد اروند ونیز معافیت مالیاتی، در جهت تسهیل و ارائه خدمات مطلوب در بازار آبادان و خرمشهر و تقویت اصناف و قشر های مختلف بازاری انجام گردید  و فصل نوینی از فعالیت اصناف و بازاری های آبادان و خرمشهررا  آغاز خواهد کرد  که تاثیر مستقیمی بر بهبود فضای کسب و کار و کاهش هزینه های خدمات و تجارت خرد اصناف شهر خواهد داشت.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.