فیلم A man called pirate در آبادان ساخته خواهد شد..

کارگردان ژاپنی در آبادانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از آبادان؛ تاکاشی یامازاکی کارگردان مطرح ژاپنی پس از کسب موفقیت و شهرت جهانی در فیلمها، این بار آخرین ساخته خود را بر مبنای یک روایت تاریخی جدید در منطقه آزاد اروند می سازد.

این فیلم داستان یک کشتی ژاپنی است که در سال ۱۹۰۸ میلادی و در زمان حکومت مصدق در سال ۱۳۳۱ شمسی اولین محموله نفتی را از پالایشگاه آبادان به ژاپن می برد و در واقع اولین همکاری اقتصادی و تجاری دولت های ایران و ژاپن را رقم می زند.

درآن زمان وقتی که پس از روی کار آمدن دولت مصدق، کشور انگلیس صادرات نفت ایران را تحریم کرده بود یک شرکت ژاپنی اقدام به واردات نفت از ایران به ژاپن می کند، کاپیتان ژاپنی اولین کشتی حامل محوله های نفتی ایران به ژاپن در این داستان محوریت اصلی را در فیلم خواهد داشت.

خانم کیوکو شیبویا کارگردان جلوه های ویژه این فیلم نیز گفت: با توجه به اینکه برخی از اسناد تاریخی مربوط به این رویداد از بین رفته اند که از جمله آنها نبود برخی اسکله ها و لنگرگاهای آن دوران می باشد لذا لازم است برخی بازسازی ها برای اصالت تاریخی فیلم ایجاد و ساخته شود.

تاکاشی یامازاکی کارگردان نامی کشور ژاپن در پایان گفت: ما در مطالعات خود دریافتیم که که منطقه آزاد اروند از استراتژیک ترین و مهم ترین مناطق آزاد کشور از نظر منابع و سرمایه استو من به عنوان کارگردانی که بارها به موضوعات تاریخی و ملی در فیلم های خود پرداخته ام می توانم بگویم که این منطقه نمادی برای توسعه و آبادانی و رشد اقتصادی در کشور جمهوری اسلامی ایران خواهدبود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.