معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: با افتتاح ۶ سینمای دیجیتال و افزوده شدن ۱۶۷۳ صندلی، تعداد صندلی سینماهای استان از ۴۴۸۵ به ۶۱۵۸ صندلی افزایش یافت.

به گزارش به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان، به نقل از  روابط  عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، علی محرمی اظهار داشت: در دنیای کنونی و با وجود ابزارهای مختلف فرهنگی و هنری، سینما جایگاه ویژه‌ای دارد و  در یک  ارتباط دوسویه ایفای نقش می کند و بر این اساس به عنوان یک وسیله‌ی ارتباطی همه‌گیر،‌ نقش بسزایی در پیشبرد آرمان‌های کشورها و ملت‌ها دارد.

محرمی راه‌اندازی سینماهای دیجیتال و اکران همزمان فیلم در شهرستان‌ها را یک حرکت فرهنگی مناسب برشمرد و گفت: این حرکت موجب ایجاد انگیزه در مخاطبان شده و زمینه تماشای فیلم برای همه‌ی مردم را فراهم می کند.

وی افزود: ایجاد سینماهای دیجیتال با هدف نشاط بخشی فرهنگی بین مردم جامعه به‌خصوص جوانان و تقویت جایگاه سینما و تشویق عموم به حضور در سینما برای بهره گیری از آخرین تولیدات سینمایی و خلاقیت هنرمندان انجام گرفته است.

محرمی ضمن اشاره به سیستم پخش فیلم در این سینماها گفت: دستگاه‌ها و تجهیزات به‌کار گرفته شده در این سینماها قابلیت پخش فیلم با سیستم Full HDکه یکی از برترین و با کیفیت‌ترین سیستم‌های به‌روز پخش فیلم در دنیا می‌باشد را داراست و مقرر گردیده که فیلم‌های اکران شده دراین سینماها همزمان با شهرهای بزرگ صورت گیرد .

وی با اشاره به اهمیت هنر سینما و همچنین پیشینه و پتانسیل غنی استان در عرصه‌ی هنر سینما، تاکید کرد: برگزاری چندین دوره جشنواره‌ی فیلم وحدت، جشنواره‌ی فیلم رحمت و جشنواره‌های فیلم کوتاه استانی سیب و ده‌ها برنامه‌ی دیگر با محوریت فیلم و سینما حاکی از حضور و فعالیت هنرمندان توانمند عرصه‌ی سینما در آذربایجان‌شرقی است.

انتهای پیام/ ع
برچسب ها: سالن ، سینما ، افتتاح ، تبریز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.