وزیر امورخارجه مصر در نشست خبری مشترک با همتای عربستانی خود اعلام کرد، مصر و عربستان دیدگاه‌های مشترکی درباره سوریه و یمن دارند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه تلویزیونی الحدث لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد: "سامح شکری،" وزیر امور خارجه مصر در نشست خبری مشترک با "عادل الجبیر" همتای عربستانی‌اش، اختلاف نظر بین دو کشور درباره بحران یمن را تکذیب کرد. 

شکری افزود: مصر و عربستان دیدگاه‌های مشترکی درباره سوریه و یمن دارند. مصر بخشی از ائتلاف حمایت از دولت قانونی در یمن است.

وزیر امور خارجه مصر تصریح کرد؛ ما درباره اوضاع یمن و تلاش برای اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره این کشور گفتگو کردیم. ما دیدگاه های مشترکی درباره بازگرداندن دولت قانونی به یمن داریم. باید حمایت مناسبی از مخالفان سوری داشت تا بتوانند به خروج این کشور از بحران کنونی کمک کنند. 

شکری خاطر نشان کرد: ما درباره ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش گفتگو کردیم.

وی در این نشست خبری تلاش برای رسیدن به طرح مشترک با روسیه درباره سوریه را تکذیب کرد و گفت: ما فقط برای رایزنی با روسیه درباره بحران سوریه با توجه به نقش مهم مسکو تلاش می کنیم.

عادل الجبیر نیز در اظهاراتی مغرضانه گفت: هدف همه ما سرنگونی بشار اسد و بررسی شرایط پس از وی است. 

الجبیر افزود: تلاش‌هایی برای از سرگیری گفتگوها درباره یمن انجام می شود و رایزنی ها برای تعیین زمان برگزاری کنفرانس گفتگوهای یمن در ژنو زیر نظر سازمان ملل ادامه دارد. ما از هر تلاشی برای دستیابی به راه حل مسالمت آمیز در یمن حمایت می‌کنیم. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار