به نوعی نگاه امام (ره) کلی بود ولی مطالب را جزئی مطرح می‌کردند زمانی که درباره مسائل کشور صحبت می‌کردند با نظم همه مسائل حل می‌شد.

مهدی صباغ زاده کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: امام(ره) نگاه بسیار انسانی، فرهنگی خوبی به سینما تلویزیون داشتند، چندین بار درباره سینما صحبت کردند و از آن حمایت کردند. 

وی افزود: با تحولاتی که رخ داد فیلم فارسی و مبتذل جمع آوری شد و سینمای فرهنگی حاکم شد. 

کارگردان "خاک و ‌آتش" گفت:‌به نوی نگاه امام کلی بود، ولی مطالب را جزئی  مطرح می‌کردند، نگاه اسلامی، فرهنگی در دور اندیشی امام (ره) مطرح بود. 

وی ادامه داد: به هر حال در دهه 60 در زمان  جنگ با وضع اقتصادی که در کشور حاکم بود سینمای خوبی را شاهد بودیم. 

وی عنوان کرد: نگاهی که امام داشتند را کسی نداشت کلام امام بدون دروغ و ریا بود، امام زمانی که درباره مسائل کشور صحبت می‌کردند با نظم و ترتیب همه مسائل حل می‌شد. 

وی افزود: در بسیج کردن مردم برای اتفاقی که در مهاباد در آن زمان افتاده بود مهاباد ظرف 48 ساعت آزاد شد. 

کارگردان «راه بهشت» گفت: پیروزی جنگ ایران و عراق، سرنگونی طاغوت و نظام ساواک را در مدت زمان کوتاهی که به ایران آمدند با خروجی بسیار خوب و با آرامش امام (ره) بدست آوردیم. 
 
صباغ زاده از خاطرات خود درباره امام (ره) گفت: در تلویزیون همیشه سخنرانی امام را با دقت گوش می‌کردم و تغییر و تحولاتی که صورت می‌گرفت همیشه با نظم و ترتیب بود.  یکی از صحنه‌های تاثیرگذاری که باعث ناراحتی و غم تمام ملت ایران و من شد روز ارتحال امام بود، آن زمان در میرداماد ساکن بودم و خوب بیاد دارم که تمام اتوبان‌ها در خیابان‌های اطراف میرداماد خلوت بود و همه مردم به سمت تشییع پیکر امام خمینی(ره) رفته بودند و غمی تمام کشور را فراگرفته بود. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.